Gå til innhold

BK - Serie: Rusten pipe

Anbefalte innlegg

Jeg har nå prøvd å lage en liten bildeserie - for første gang. Ser selv et par svakheter (utbrent himmel? - neeh, har vi ikke sett) ved bildene, men liker de på en måte til tross for disse skavankene. I tillegg falt jeg for fristelsen å gå i en viss klisjéfelle.

Så...funker dette? Er motivet/tanken god nok til at jeg skal gå tilbake seinere i kveld (med stativ) og prøve å få til en finere himmel?

Av utstyr har jeg brukt Nikon D60 med AF-S Nikkor 18-55 VR.

Vet ikke om det er vits å nevne, men jeg er altså det man kan kalle en ganske fersk nybegynner.

Takker for svar...

Edit: Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få ca samme lys (og andre effekter) på de forskjellige bildene i en slik serie? Ser nå at redigeringen ikke er helt lik.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det siste er ganske ok, men jeg liker ikke himmelen. Det gjør seg dårlig med brun røyk/skyer. De andre blir for meg litt snodige, men med potensiale. Jeg tror det er på grunn av bruken av selektiv farge, som jeg i utgangspunktet ikke liker. Det bør også være samme fargevalør på alle tre hvis de skal fungere som serie.

Omgivelsene er ikke det jeg kaller dekorative, og det er nok derfor du har valgt å gjøre det slik. Det betyr nok at motivet ikke duger for meg, men det siste omgår det problemet. Fint at du har valgt stor DOF på det, for en liten tur innom PS vil redde det fra total likegyldighet. Det er ikke noe uforglemmelig, men det fungerer.

Lenke til kommentar

Der ser du. Siste bildet er det jeg ble minst fornøyd med selv. Jeg liker best bilde nr. 2. Trappen er muligens litt forstyrrende, men...ja, så/ser ikke noen annen mulighet enn å ha den der.

Prøvde å få samme fargevalør (takk for nytt ord) på alle bildene, og trodde jeg hadde klart det - helt til jeg selv så de i posten min.

Takker for svar...

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...