klmno Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg har nettopp kjøpt meg ny PC fra komplett, av typen "Conan Edition", men har valgt noen andre deler enn orginalen. Det tok meg ca 30 forsøk for å få en vellykket installasjon av Windows Vista Home Edition, pga den låste seg hele tiden. Og den låser seg fortsatt i windows og når jeg spiller. Noen som har peiling hva dette kan vere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har du sjekket at alt sitter skikkelig i pc-en? var den ferdig bygd så kan den ha blitt ristet litt på vei gjennom posten til deg, og kanskje noe har løsnet litt. som gjør at det ikke fungerer helt. Du kan sjekke om cpu viften sitter skikkelig på så du vet at den ikke blir varm og skrur seg av. Lenke til kommentar
klmno Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 den var ferdigbygd ja. det kan virke som det har noe med prossesoren å gjøre ja. for hver gang jeg gjør noe som krever litt cpu så låser den seg, om jeg bare surfer på internett, msn osv så låser den seg ikke.. det kan vere ristet gjennom posten ja, for skjermkortet mitt stod på skrå når jeg åpnet kabinettet og hadde ikke kontakt med hovedkortet.. kan ikke så mye om hardware, så liker egentlig ikke rote for mye inni der. hmm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det du kan gjøre er og stress teste den med OCCT OCCT da får du svar på om pc-en er stabil og hva slags tempraturer cpuen har. dette kan hjelpe deg veldig, for da får du beskjed om pc-en er ustabil eller stabil. Lenke til kommentar
klmno Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 skjønner meg ikke på det programmet.. må jeg vente en time? om jeg må vente 1 time er det ikke vits, for maskinen låser seg garantert innen den tid... Lenke til kommentar
klmno Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 ah. tror jeg skjønte meg på det nå. på 2 min har cpu 1 gått fra 49 til 66 grader og cpu 2 fra 44 til 63 om jeg forstår dette riktig.. hmm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 jepp tempraturene vil gå opp etter 1-2 min så vil cpuen nå rundt 99% arbeid, vis den stopper før den er ferdig er det noe galt. Det vil stå: Stable! når testen er helt ferdig. det vil stå. Idle helt på slutten da bare stopper programmet og stresse cpuen og bare sjekker at tempraturene synker og alt er riktig. Lenke til kommentar
klmno Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) låser seg hver gang før testen er ferdig.. hva gjør jeg? :S og nå stod det: "CPU too hot !". Endret 8. juli 2008 av klmno Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Sjekk at cpu viften sitter skikkelig på, er kabinettet veldig varmt? hva ble tempraturene på det høyeste? for 66 grader er en god del. er det veldig varmt der hvor pc-en står? Noen vifter som blåser varmen ut av pc-en? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg har nettopp kjøpt meg ny PC fra komplett, av typen "Conan Edition", men har valgt noen andre deler enn orginalen. Det tok meg ca 30 forsøk for å få en vellykket installasjon av Windows Vista Home Edition, pga den låste seg hele tiden. Og den låser seg fortsatt i windows og når jeg spiller. Noen som har peiling hva dette kan vere? Korfor poster du her? Du har en ny ferdigbygget PC som ikkje virker skikkkelig, det eneste fornuftige du kan gjøre er å sende den i retur så fort som mulig. Ikkje prøv på noe reparasjon eller noesomhelst. Send den tilbake til Komplett imorgen. Lenke til kommentar
klmno Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 den ble 69 grader, så kom det opp CPU too hot!. cpu viften og alle viftene går, nå har jeg i tillegg satt opp en vifte som blåser inn i kabinettet utenfra. Det er passe varmt i rommet jeg sitter i da, men har ikke hatt noe problem med det med andre pcer. Komplett burde jo hatt mer kjøling inni her siden det er en pakke, og jeg ikke kunne velge å ha med flere vifter i den. Rett og slett tåpelig.. er jo 3 vifter inni her da men. hmm. blir fortsatt 69 grader cpuen så.. Jeg ventet 1 mdn 1 uke på å få pcen fra komplett, og er drittlei av å vente. sende den tilbake er siste alternativ, siden det da garantert tar 2-3 uker til.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 De burde absoulutt hatt mer kjøling inne i pc-en da, 69 grader er utrolig ille, jeg hakke engang 69 grader når jeg overklokker min quad q6600 til 3,6 ghz da er min temp på 60 på det værste. og at din pc som ikke engang er overklokket og splitter ny ikke skal klare testen da er det noe veldig galt. Vis testen stopper igjen når du har viften som blåser inn i kabinettet ditt også. så sender du pc-en rett tilbake til komplett og klager. For sånt skal det ikke være og det må du fortelle dem da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 den ble 69 grader, så kom det opp CPU too hot!.cpu viften og alle viftene går, nå har jeg i tillegg satt opp en vifte som blåser inn i kabinettet utenfra. Det er passe varmt i rommet jeg sitter i da, men har ikke hatt noe problem med det med andre pcer. Komplett burde jo hatt mer kjøling inni her siden det er en pakke, og jeg ikke kunne velge å ha med flere vifter i den. Rett og slett tåpelig.. er jo 3 vifter inni her da men. hmm. blir fortsatt 69 grader cpuen så.. Jeg ventet 1 mdn 1 uke på å få pcen fra komplett, og er drittlei av å vente. sende den tilbake er siste alternativ, siden det da garantert tar 2-3 uker til.. Som du selv sier så har du ikke noen sælig greie på hardware. Send den tilbake ASAP. Hvis ikke så venter man bare på en tråd fra deg om hvor dårlig komplett sine maskiner er og hvor dårlig garanti komplett har..... IKKE FIKKLE MED NYE TING DU IKKE KAN.... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 den ble 69 grader, så kom det opp CPU too hot!.cpu viften og alle viftene går, nå har jeg i tillegg satt opp en vifte som blåser inn i kabinettet utenfra. Det er passe varmt i rommet jeg sitter i da, men har ikke hatt noe problem med det med andre pcer. Komplett burde jo hatt mer kjøling inni her siden det er en pakke, og jeg ikke kunne velge å ha med flere vifter i den. Rett og slett tåpelig.. er jo 3 vifter inni her da men. hmm. blir fortsatt 69 grader cpuen så.. Jeg ventet 1 mdn 1 uke på å få pcen fra komplett, og er drittlei av å vente. sende den tilbake er siste alternativ, siden det da garantert tar 2-3 uker til.. Er du så dum at du ikkje sender tilbake en ny PC som ikkje fungerer så kan du takke deg sjølv Lenke til kommentar
klmno Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 tror nok jeg sender den inn igjen ja. for det første så låser den seg som sagt hele tiden, for det andre så ser "slotten" til skjermkortet på hovedkortet skadet ut, og noen av "clipsa" som fester fronten av maskinen til kabinettet er knekt, så den sitter ikke skikkelig på. Blir så forbanna. tar det vel 3 uker til jeg får den tilbake, og da har det altså gått 2 mnd siden jeg bestilte... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 tror nok jeg sender den inn igjen ja. for det første så låser den seg som sagt hele tiden, for det andre så ser "slotten" til skjermkortet på hovedkortet skadet ut, og noen av "clipsa" som fester fronten av maskinen til kabinettet er knekt, så den sitter ikke skikkelig på. Blir så forbanna. tar det vel 3 uker til jeg får den tilbake, og da har det altså gått 2 mnd siden jeg bestilte... Skjønner at sånt kan være irriterende når du allerede har ventet lenge. men bedre og få en pc som fungerer 100% fra du pakker den ut. og når deler er knekt og skadet så er det virkelig ille. vis du hadde vist det så skulle du sendt mail til komplett med en gang. eller skrevet det i første posten din så hadde jeg fortalt deg at du skulle returnert med en gang. For og prøve og fikse en ødelagt pc som har skader og knekte deler er bare dumt vis den er splitter ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå