nor_ranger Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 hvordan kan jeg forsikre meg om at harddisken kjører på ata133 og at skjermkortet utnytter sine 128mb? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 i enhetsbehandling skal det stå der du velger hd at den står på udma5 (gjelder foor xp husker ikke de andre osne fra ms) I bios kan du sjekke om skjermkort kjører med 128mb ram Lenke til kommentar
nor_ranger Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 hva skal jeg se etter i bios for å finne d ut? kan man gå inn på skjermkort slik man gjør på harddisk og cd rom? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 RAM på skjermkort: driverene (skjermegenskaper -> instillinger -> skjermkortet) ATA100/133: Tja, ATA100 er jo Ultra5, ATA133 vet jeg ikke. Last ned AIDA32, der får du opp ALT. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Har selv pint meg selv ved å tenke om eg bruker riktig kabel. Når eg ser på enhetsbehandlig så står det følgende: Device 0: Transfer mode: DMA if available Current transfer mode: Ultra DMA mode 4 Device 1: Transfer mode: DMA if available Current transfer mode: Ultra DMA mode 5? Ka sier dere om dette? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 hvordan kan jeg forsikre meg om at harddisken kjører på ata133? Ultra DMA Mode 6 == ATA133 Device 0: Transfer mode: DMA if available Current transfer mode: Ultra DMA mode 4 Device 1: Transfer mode: DMA if available Current transfer mode: Ultra DMA mode 5? Ka sier dere om dette? Du har sansynligvis rett kabel(mode 5==80pin)på kanalen. Har du XP, kan det hende at du må reaktivere device 1 dersom du mener at det er en ATA100 enhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå