Gå til innhold

Hvordan frigjøre plass på en harddisk på 5 GB?

Anbefalte innlegg

Jeg har harddisken delt opp i to partisjoner. Den ene (C:-partisjonen) er på 5.36 GB og den andre (D:-partisjonen) er på 69.1 GB.

Akkurat nå har jeg 3,37 MB ledig på den minste partisjonen, og det ligger så vidt som jeg kan se, ikke noe på den, bortsett fra windows. Programfiler tar bare litt over 300mb og på Mine Dokumenter har jeg så godt som ingenting.

Og hvis jeg går på "Legg til eller fjern programmer", så er det nesten bare programmer som ligger på den andre partisjonen som kommer fram. Jeg har installert alt på den andre partisjonen, men allikevel har jeg nesten ingenting igjen på C-partisjonen.

Så, er det en plass mye "dritt" samler seg som jeg kan slette? Som kanskje tar litt plass?

Og avinstallerer jeg noe på 50 mb tar det ikke lange tiden før partisjonen nesten er full igjen. Uten at jeg har installert noe på den partisjonen. Kan det være noe virus tull? Kjedelig å ha tilstanden kritisk, hele tiden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger sidevekslingsfilen på C partisjonen? I så tilfellet er det muligens den som spiser mye plass hos deg.

Høyreklikk min datamaskin -> Avansert -> Ytelse >innstillinger -> Avansert -> Virtuelt minne >Endre. Du kan med fordel legge sidevekslingsfilen på en annen partisjon.

Lenke til kommentar
Ligger sidevekslingsfilen på C partisjonen? I så tilfellet er det muligens den som spiser mye plass hos deg.

Høyreklikk min datamaskin -> Avansert -> Ytelse >innstillinger -> Avansert -> Virtuelt minne >Endre. Du kan med fordel legge sidevekslingsfilen på en annen partisjon.

Total størrelse på sidevekslingsfil for alle partisjoner: 768 MB

Da bare endrer jeg det, og legger alt på d-partisjonen??

Lenke til kommentar

Dvalemodus er ikke aktivert, nei.

Men det var visst enklere sagt enn gjort, det å endre sideveklingsfil til d-partisjonen? Fikk det i alle fall ikke til. :hmm:

Edit: Nå fikk jeg til å legge greia over på d-partisjonen, men har sidevekslingsfil på begge partisjonene nå, så da fjerner jeg bare dem som ligger på C: ?

Endret av RyanReynolds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...