Gå til innhold

Viasat HD m/opptaker vs DVD-opptaker

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede Viasat Gull og har nå begynt å snuse litt på Viasat HD. Det finnes to alternativer for meg iflg mail fra Viasat Kundeservice;

1:

HD Zapper mottaker til 1,- + 0,- for HD kanalene.

Hovedabonnementet vil ha en månedspris på 349,- per måned.

Dette forutsetter avtalegiro og en avtaleperiode på 12 måneder.

2:

HD PVR mottaker til 1495,- + 0,- for HD kanalene.

Hovedabonnementet vil ha en månedspris på 349,- per måned.

Dette forutsetter avtalegiro og en avtaleperiode på 12 måneder.

I en test av HD med opptakere står det;

Av opphavsrettslige grunner, kan ingen HD-PVR kopiere opptak fra harddisken til DVD, minnepinne, harddisk eller PC.

Jeg skal uansett ha meg ny DVD spiller om ikke lenge, og da lurer jeg på om det ikke er bedre å velge den billigste løsningen med HD, dvs den til kr 1,- uten opptaker, og heller satse på en DVD-spiller med opptaksmuligheter.

DVD-opptakere kan vel lagre alt mulig, uten å tenke på opphavsrettslige grunner som de sier?

Noen kommentarer til dette, for og imot? Er så mye å velge i for tiden så jeg blir smått forvirret :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må man feste på noe "greier" på parabolen? Jeg bor i bygård og det er ikke jeg som eier den. Er bare tilkoblet i boks nede i kjelleren. Blir det noe problem?

Da må du "feste noe greier" på parabolen ja, jeg anbefaler deg å kjøpe en DVD opptaker vist du ikke har behov for opptak i HD(eks fra Tv1000 HD), da har du også mulighet til å brenne opptak på DVD og ikke bare lagre på HDD

Lenke til kommentar

Syns jeg så i en artikkel at man måtte fest på noe ja, men husker ikke hvilke "greier" det var ;) Var det et ekstra hode kanskje? Må jeg det for å få HD-signaler også kanskje?

Det er igrunn ikke så fryktelig nøye riktig enda, det flyter jo ikke over av HD-kanaler akkurat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...