BorN Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg har lagd en knapp i Flash. Hver del av knappen (Up, Over og Down) har en egen animasjon av en animert "mann". Up: Spretter opp og ned når musa ikke rører ham. Over: Står stille når musa hviler over. Down: Hopper når museknappen er trykt ned Problemet er at det hakker når det skiftes til en annen del. Fra Up til Over blir det et hakk fordi mannen som hopper opp og ned går over til å bli helt stille. F.eks Hvis han er i lufta når musa kommer over. Noen måte jeg kan legge inn en tilleggsanimasjon Mellom Up og Over, ut i fra informasjonen om hvilken frame som Up-animasjonen er i? Hvis Up-animasjonen har kommet til frame 7 når musa kommer over, kan man utføre en tilleggsanimasjon som inneholder frame 7, 6, 5, 4, 3 og 2. For deretter å gå over til Over-animasjonen som er lik frame 1. Si fra hvis du ikke skjønner hva jeg mener. Endret 8. juli 2008 av BorN Lenke til kommentar
BorN Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Det ser ut til at det generelt er lite aktivitet i animasjondelen av forumet. Har selv søkt og har nå funnet animasjonsforum (ikke diskusjon.no), men er nysjerrig på om noen har animasjonssider som de synes er bra. Og da tenker jeg ikke på 3D-animasjon, men noe som helst passer til Flash (CS3). Ja, det finnes en hel drøss tutorials, men jeg er altså ute etter et forum. * Post nummer 500! Hurra * Endret 11. juli 2008 av BorN Lenke til kommentar
decophly Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Stilte spørsmål på http://flashvillage.com/, og fikk gode svar. Men er ikke sikker om du alltid får det - siden det er templates side. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Takker for den. Angående problemet som er stilt i førstepost så tror jeg at det jeg er ute etter er kontroll av bilderutene (frames) i de ulike animasjonene (movieclips). Fant en side som tar for seg start, stopp, spoling med mer av movieclips, men har ikke prøvd enda. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg skjønner veldig godt hva du mener, men har ikke svaret. Lurer egentlig på akkurat det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå