Gå til innhold

Nvidia tatt med buksa nede


Vizla

Anbefalte innlegg

CJ let us know that the Nvidia PhysX driver changes some DLL files files within 3DMark Vantage and overwrites them with new versions. These versions cause your PPU to stop working, but will offload work to the GPU if you have a PhysX capable graphics card like GF9/GTX 200. When you install a Radeon you can't get your PPU back to work since NV overwrote the original DLLs.

http://sg.vr-zone.com/articles/Nvidia_Phys...es%3F/5928.html

 

Hall of fame er nå vistnok rensket for resultater hvor PhysX-drivere har blitt brukt, uten at jeg kan bekrefte det :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er greit med slike optimaliseringer jeg, 3dmark skal jo reflektere ytelse i spill, ikke være en rettferdig arena for å konkurrere om maks poeng.

Om GeForce yter bedre i 3dmark OG spill med physx aktivert, så hvorfor er det sett på som juks?

 

Hva som blir feil om du spør meg, så er det at de prøver å holde slike optimaliseringer skjult for offentligheten. Det må de skjerpe seg med.

Lenke til kommentar
Hva som blir feil om du spør meg, så er det at de prøver å holde slike optimaliseringer skjult for offentligheten. Det må de skjerpe seg med.

De holder det ikke hemmelig at de støtter PhysX på GPU.

 

Å kalle dette en optimalisering er å gå for langt.

 

Det er en funksjon. nVIDIA GPUer fra 8-serie og opp har en unik funksjon som foreløpig ingen andre har, de har muligheten til å avlaste CPU for en jobb (altså fysikk kalkulering), slik at CPU får mer ledige resurser til å gjøre andre oppgaver den er egnet til.

Lenke til kommentar

HotHardware har snakket med nVIDIA om disse beskyldningene:

 

http://www.hothardware.com/News/NVIDIA_Res...ing_Allegation/

 

Der er det ofså offisielle uttalelser fra Futuremark, de ser ikke på dette som juks, men velger å kalle det en innovativ funksjon.

 

Synes at Mark Rein fra Epic Games som er en av flere selskaper som bruker PhysX treffer spikern på hodet.

So Nvidia has done a cool optimization that allows their customers to get more value and performance out of their graphics cards. How anyone could possibly confuse this for a bad thing is beyond me.
Lenke til kommentar

Jeg lurer.. Hvor i den artikkelen står det at DLL-filene blir stilt tilbake og PPU aktiveres igjen, hvis bruker skifter til ATI-kort ?

 

Jeg ville selvfølgelig installert programmet på nytt hvis jeg merket ekstremt redusert score etter et bytte, men det er fortsatt galt av Nvidia mener nå jeg. Hvertfall når de ikke informerer om at funksjonen er installert. ( Og må fjernes hvis man bytter til ATI )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Jeg lurer.. Hvor i den artikkelen står det at DLL-filene blir stilt tilbake og PPU aktiveres igjen, hvis bruker skifter til ATI-kort ?

 

Jeg ville selvfølgelig installert programmet på nytt hvis jeg merket ekstremt redusert score etter et bytte, men det er fortsatt galt av Nvidia mener nå jeg. Hvertfall når de ikke informerer om at funksjonen er installert. ( Og må fjernes hvis man bytter til ATI )

Sånn kan det gå når man installerer beta-drivere! :)

Det er en grunn til at denne driveren ikke er klar til WHQL enda.

Alternativt kan driver installasjonen for AGEIA PPU kort (distribueres også av nVIDIA) kjøres på nytt, da skal nVIDIA PhysX DLL-filen oppdateres tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...