Shock_Wave Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei Har drevet å oppdatert pcn min de siste måneden å nå står hk for tur. Har 9800gx2 skjermkort q6600 cpu og 4gig crossair minne. Føler nå mitt 3gamle asus P5Bdeluxe hk er litt uggent da lyd osv til deler funker er ca en trilion hk der ute og trenger noen som kan peke meg i rekti retning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Hva ønsker du av hovedkortet? SLI? billig eller dyrt? hva er prisklassen din? Antar at det er DDR2 ram? hva er hastigheten på ram brikkene dine. Noe spessiele krav du har til hovedkortet? spessielt merke eller noe sånt? Du skal flytte bare bytte hovedkort? mange spørsmål men da blir det lettere og finne et som passer deg. Endret 8. juli 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
Shock_Wave Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Iogmed jeg har et 9800gx2 kort trenger jeg ikke sli men tengte jeg vil ha et hk som har støtte for det.. hadde tengt å legge et sted mellom 1000 og 2500kr for et bra hk. Har 4x av disse ram brikkene men kansje jeg burde oppgradere disse og. Bruker pcn til Age of Conan så må få boostet litt mer. Er ikke spesielt skilla på clocking så et hk med lette muligheter for clocking hadde vert fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Dette er et ganske greit kort for deg litt midt i mellom det du leter etter Lette etter et kort uten SLI men vakke så mange i pris klassen din for alle var med SLI enten 2 eller 3 pci-express ASUS P5N-T DELUXE vis du vil gå fullstendig bananas så er dette det mest ekstreme korte er topp modellen til Foxconn er en del av Quantum force serien dems som er beregnet på extreme gamere og overklokkere. veldig lett BIOS overklokking. fins film guider på web siden dems for Gladitor Biosen. FOX+ QF DREADNOUGHT jeg har selv Foxconn Mars Quantum force serien hovedkort og Biosen er utrolig lett. Jeg hadde aldri rørt en bios før men selv jeg klarte og overklokke med video guiden dems til en dønn stabil 3,6 ghz q6600 overklokk. Kan jo sjekke ut denne og ASUS Striker Extreme Endret 8. juli 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Null poeng i å kjøpe et kort til flere tusen for deg. Et P45 kort rundt 1000 lappen burde holde lenge. F.eks Gigabyte DS4 eller Asus P5Q pro eller deluxe. Klarer deg sikkert fint med et DS3 også. Lenke til kommentar
Shock_Wave Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Hva med Dette eller dette er nvidia og intel chipsettet men hva er det som egentlig er best? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hva skal du med et X48 kort med Nvidia skjermkort? 1000 kr uten noen ytelsesgevinst over et P45 kort Nforce brikkesett og Intel prosessor er et sjangsespill. Ingen av de er best for deg. Igjen P45, rundt 1000 lappen, kanskje holde seg unna MSI. Lenke til kommentar
Shock_Wave Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) ok. Fant dette 1850kr + det har et lydkort som jeg slipper støy fra resten av hardwaren, noe som er jævli irriterende + jeg liker speccsa Maximus II Formula The exclusive gamer-oriented motherboard Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Quad / Core™2 Duo Ready Support Intel next generation 45nm Multi-Core CPU Intel® P45/ICH10R Dual-channel DDR2 1200/1066/800/667 Support SupremeFX X-Fi 8-CH Audio CPU Level Up Pin Fin Thermal Module Speeding HDD CPU Intel Socket 775 Processors for Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Quad / Core™2 Duo / Pentium® dual-core/Celeron® dual-core /Celeron® Processors Support Intel® next generation 45nm Multi-Core CPU Compatible with Intel® 06/05B/05A processors Chipset Intel P45 / ICH10R with Intel® Fast Memory Access Technology Front Side Bus 1600/1333/1066/800 MHz Memory 4 x240-pin DIMM, Max. 16 GB, DDR2 1200/1066/800/667 Non-ECC,Un-buffered Memory **When installing total memory of 4GB capacity or more, Windows® 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended. Expansion Slots 2 x PCIe 2.0 x16 (single max @16,dual @ x8 speed) 3 x PCIe x1 ( the PCIEx1_1 (black) is compatible with audio slot) 2 x PCI 2.2 CrossFire Support ATI CrossFireX™ technology, up to Quad CrossFireX Storage Southbridge 6 xSATA 3 Gb/s ports Intel Matrix Storage Technology supports Support RAID 0,1,5,10 Marvell® 88SE6121 controller 1 x UltraDMA 133/100/66/33 for up to 2 PATA devices 1 x External SATA 3.0 Gb/s port (SATA On-the-Go) Silicon Image Sil5723 2 x SATA 3.0 Gb/s ports Supports RAID 0, 1 LAN Dual Gigabit LAN, both featuring AI NET2 Support Teaming Technology Audio SupremeFX X-Fi Audio Card - ADI® AD2000B 8-channel High Definition Audio CODEC - Creative X-Fi capability - X-Fi interface Coaxial/Optical S/PDIF out ports IEEE 1394 2 x 1394a ports (1 port at back I/O, 1 port onboard) USB 12 USB 2.0 ports (6 ports at mid-board, 6 ports at back panel) Overclocking Features Pin Fin Thermal Module Extreme Engine - 16-phase power design for CPU - 3-phase power design for north bridge - 2-phase power design for memory BIOS Flashback iROG Extreme Tweaker - CPU Level Up - AI Overclocking (intelligent CPU frequency tuner) - ASUS AI Booster Utility - O.C Profile Speeding HDD Voltiminder LED COP EX (Component Overheat Protection - EX) ASUS C.P.R.(CPU Parameter Recall) Loadline Calibration Special Features LCD Poster Onboard Switches: Power / Reset / Cls CMOS (at rear) ASUS EPU-6 Engine ASUS Fan Xpert ASUS Q-Connector ASUS Q-Shield ASUS EZ Flash 2 ASUS CrashFree BIOS 3 ASUS MyLogo3 Back Panel I/O Ports 1 x PS/2 Keyboard port(purple) 1 x eSATA port 2 x LAN (RJ45) ports 6 x USB 2.0/1.1 ports 1 x IEEE1394a port 1 x Clr CMOS switch Internal I/O Connectors 3 x USB 2.0 connectors supports additional 6 USB 2.0 ports 1 x Floppy disk drive connector 1 x IDE connector for two devices 6 x SATA connectors (Blue) 2 x Speeding HDD connectors (Black) 8 x Fan connectors: 1 x CPU / 1 x PWR / 3 x Chassis / 3 x Optional 3 x thermal sensor connectors 1 x IEEE1394a connector 1 x Chassis Intrusion connector 24-pin ATX Power connector 8-pin ATX 12V Power connector 1 x En/Dis-able Clr CMOS 1 x LCD Poster connector 1 x ROG connector 1 x Power-on switch 1 x Reset switch System panel connector BIOS 16 Mb Flash ROM DMI 2.0 AMI BIOS PnP WfM 2.0 SM BIOS 2.4 ACPI 2.0a Multi-language BIOS Manageability WOL by PME,WOR by PME,Chasis Intrusion,PXE Accessories SupremeFX X-Fi Audio Card LCD Poster ASUS Optional Fan 3 in 1 ASUS Q-Connector Kit UltraDMA 133/100/66 cable Floppy disk drive cable SATA cables SATA power cables 2-port USB2.0 + IEEE 1394a module Q-Shield Cable Ties User's manual Support Disc Support DVD: - Drivers and applications - ASUS PC Probe II - ASUS Update - ASUS AI Suite - Futuremark ® 3DMark® 06 Advanced Edition - Kaspersky® Anti-Virus Form Factor ATX Form Factor 12 inch x 9.6 inch ( 30.5 cm x 24.5 cm ) Endret 8. juli 2008 av Shock_Wave Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Vis du liker det så er det noe av det viktigste og det har hva du føler at du trenger så er det bra nok. Så vis du ønsker det hovedkortet og alt passer så kjøper du det. Er dine penger og du skal bruke det på noe som gjør deg glad er alt jeg har og si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå