Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til oppgradering av nettverk


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter som tida flyr og teknologien utvikler seg så har jeg bestemt å oppgradere nettverket i hjemmet fordi det ikke lenger tilfredstiller mine behov. Nettverket skal være ganske kraftig ettersom jeg kommer til å kjøre en del servere og laste ned store filer. Setter stor pris på om noen kunne komme med noen anbefalinger av nettverk som er kraftig og billig.

PS: Fibernett er installert i gaten hvor jeg bor, kunne det vært et alternativ?

Takk for svar :)

 

Henrik

Endret av henrik343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ønsker du trådløst eller kabel nett(ledning inn i pc-en)?

Vis du skal ha trådløst så er jo N nettverks standarn noe av det kraftigste nå.

det er jo ganske kraftig både trådløst og kablet.

Som du leser under ruter informasjoen så trenger du et kort som støtter ruteren.

vis du leter etter trådløst ruter og kort.

Rutern

D-Link DIR-635 RangeBooster N 650

Trådløse kortet

D-Link RangeBooster N 650 Wireless PCI

 

håper dette kan hjelpe deg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Da kan det jeg sendte deg fungere bra, er det servern din eller hva er det som skal brukes trådløst? er det bærbar eller stasjonær?

Lenke til kommentar

Hei

 

Tror du misforstod emnet mitt. Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig men det jeg er ute etter er å bytte nettverk, til eventuelt en annen leverandør. Trenger nemlig raskere nettverk med mulighet for bedre upload speed (siden jeg driver med server).

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

hehe :p

 

Har hørt at fiber nett er fremtiden, men som sakt er prisene litt stive. Fibernett er lagt tilrette i gaten (kabler er strukket til huset) og hvis jeg ønsker å ta det i bruk er det bare å ringe. Men har en venn som bruker dette fibernettet (Viken fibernett) og han har hatt en del problemer med server etter som Viken benytter seg av et innebygget brannmur i modemet. Er det noe som kan skrus av? Er nå koblet direkte til modem og har ingen problemer (utenom treigt internett). Benytter meg av Telenor ADSL.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Etter hva jeg leste/forstod så spurte du etter ruter og sånt.

Derfor jeg ga det svaret jeg ga. Fiber har en stiv pris men ingenting kan måle seg med fiberhastigheten. den er jo mye høyere enn vanlige nettlinjer både opp og ned.

 

Trenger du hastigheten og økenomien ikke er et problem så bytt.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Tenker vel å kanskje gå for fibernett, men er det bredbånd som fungerer til mitt bruk? Tenker på server og mye nedlastning. Har vært inne å sett på forskjellige selskaper men ikke funnet noe som dekker behovene. Som sakt trenger jeg god upload speed.

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt ann på hvor du bor. Det du må jakte på er noe som har masse opp lasting og ikke bare masse nedlasting. De fleste selskapene selger linjer som 16mbit/1mbit. Da er det ikke så kjekt og har en server hjemme som går på nettet. Men med fiber så får du jo like mye opp som du får ned.

 

At det er brannmur i selve fiber"modemet" har jeg aldri opplevd. Har hatt et par servere hjemme på fiber linje uten at det var noen form forblokering i "modemet"

Lenke til kommentar

det er akuratt det samme som står foran uten om på 50mbiten da er det 25mbit opp

 

Internett, 10/3 Mbit/s kr 449,- kr 5 388,- kr 5 388,-

Internett, 25/5 Mbit/s kr 699,- kr 8 388,- kr 8 388,-

Internett, 50/25 Mbit/s kr 1450,- kr 17 400,- kr 17 400,-

 

 

Det fant jeg på vikenfiber.no

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar

Aner ikke hvor gammel du er, men på meg virker det som om du ikke har sett mye av verden.10mbit ned og 3 mbit opp for 449,- mnd er ganske billig i forhold til hva ADSL tilbyderene kan varte opp med. Jeg ser du nevner du skal kjøre _masse_ servere og greier, tør jeg spørre hva slags servere det er snakk om?

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke det var noe gale det dere der. er ganske grei pris egentlig. her oss meg betaler vi faktisk nesten det samme men får bedre upload/opplasting:

Internett Familie, 10/10 Mbit/s kr 498,- kr 5.976,- kr 5.976,-

Internett Ekspress 25/15 Mbit/s kr 775,- kr 9.300,- kr 9.300,-

Internett Ekspress 50/25 Mbit/s kr 1.795,- kr 21.540,- kr 21.540,-

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...