Gå til innhold

Nytt lydkort til lytting/laging av musikk

Anbefalte innlegg

Lydkortet i PC'n min holder ikke mål. Det er rettere sagt helt forferdelig dårlig (integret i hovedkort). Derfor vil jeg kjøpe et nytt et, men også noe for opptak av keyboard, og vokal. M-Audio Fast Track Pro så ut som et rimelig alternativ til opptak. Kan dette brukes som et lydkort til lytting av musikk, og diverse også? Jeg vet ikke om det kan kalles et lydkort, på hjemmesiden deres står det ihvertfall at det er et USB Audio/MIDI interface. Eller er M-Audio Fast Track Pro faktisk et lydkort med USB-grensesnitt istedet for PCI som er på de vanligste(?)

Beklager hvis spørsmålet mitt er helt på jordet, men jeg har ikke særlig kunnskap på dette området.

Endret av Mattmatthi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

M-audio FastTrack er et lydkort med USB-tilkobling, helt riktig.

Vanligvis er Firewire foretrukket til eksterne lydkort pga bedre båndbredde, og USB2-kort har det vært veldig få av (med et par hederlige unntak).

Du kan se på Presonus Inspire 1394 (som koster ca 1300kr) eller M-audio Firewire Solo (1800kr) som er gode alternativer til FastTrack.

Lenke til kommentar
Hei!

M-audio FastTrack er et lydkort med USB-tilkobling, helt riktig.

Vanligvis er Firewire foretrukket til eksterne lydkort pga bedre båndbredde, og USB2-kort har det vært veldig få av (med et par hederlige unntak).

Du kan se på Presonus Inspire 1394 (som koster ca 1300kr) eller M-audio Firewire Solo (1800kr) som er gode alternativer til FastTrack.

Ok, takk for det. Men jeg trenger MIDI i/o. Men er det så stor forskjell på USB og firewire? Har det så mye å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...