Myagos Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2528637.ece De amerikanske kristene som bor i Norge drev med kristendomspropaganda ved bruk av ropert og skremselstaktikker mot barnetog på selveste 17-mai, til ubehag for flesteparten rundt seg. Da politiet stoppet dem og ba de forsvinne, gikk dem tilbake til hotelrommet og fortsatte propagandan noen timer senere ved Karl Johan. Dette satte sinnene i kok for forbipasserende og politiet som arresterte dem. Jeg er rimelig sikker på at det er de samme personene som kaller seg selv for (Preacer.. et eller annet) og legger ut youtube videoer hvor dem prøver å konvertere norske fulle ungdomer i Oslo. Hva synes dere om slik oppførsel? Endret 8. juli 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Vel, i USA er det kanskje mer normalt, men i Norge kan det fort vanke en skyllebøtte eller en på kjeften om en er for aggresiv. Selv ville jeg bare sagt at jeg ikke har tid til tøvet deres da jeg er for sen til en ateistisk orgie Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Helt klart urovekkende å rope ut slik skemmselsord i selskap av barn, og selv i selskap av voksne tror jeg ikke noen med sinnet i behold vil la seg overtale av slike trusler. Men det er vel slike situasjoner noen aktive ateister ville likt å utfordre ved å gå i dialog med dem og med det skåne andre for spetakkelet om de distraherer dem med rolig dialog. Slik skremselstaktikker vil nok ikke bli tolerert av hverken myndighetene eller publikum, og tror det er greit om de får en påminnelse om de skulle drive på igjen om å trekke seg vekk eller endre metodene sine. Jeg tror ikke noen er tjent ved at de står med ropert og forstyrrer hele miljøet rundt seg i håp om å skremme personer til hva som virker som en veldig liten forsamling av likesinnede Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Helt klart urovekkende å rope ut slik skemmselsord i selskap av barn, og selv i selskap av voksne tror jeg ikke noen med sinnet i behold vil la seg overtale av slike trusler. Men det er vel slike situasjoner noen aktive ateister ville likt å utfordre ved å gå i dialog med dem og med det skåne andre for spetakkelet om de distraherer dem med rolig dialog. Slik skremselstaktikker vil nok ikke bli tolerert av hverken myndighetene eller publikum, og tror det er greit om de får en påminnelse om de skulle drive på igjen om å trekke seg vekk eller endre metodene sine. Jeg tror ikke noen er tjent ved at de står med ropert og forstyrrer hele miljøet rundt seg i håp om å skremme personer til hva som virker som en veldig liten forsamling av likesinnede Jeg tror jeg fant youtube adressen dems. Er rimelig sikker på at dette er personene som fikk boten. Det er flere intervjuer hvor han snakker med norske ateister. http://www.youtube.com/user/Preacher717 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Ingen Youtube på jobb, får utsette morsomhetene til jeg er hjemme igjen Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Lurer på hva de håper å oppnå med dette jeg? At flere skjønner hvor stokk dum en blir når en forelsker seg i jesus? Jøss for en bande.... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Eid! Hadde de bare slått ned på andre prekende grupper.!! Birger Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Støtter deres rett til å spre sitt budskap til dem som måtte gidde å høre på, men når det går utover offentlig trygghet og orden slik som i dette tilfellet kan jeg være enig i at de bør vises bort og følgelig straffes med bøter for ikke å ha fulgt politiets anvisninger. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Støtter deres rett til å spre sitt budskap til dem som måtte gidde å høre på, men når det går utover offentlig trygghet og orden slik som i dette tilfellet kan jeg være enig i at de bør vises bort og følgelig straffes med bøter for ikke å ha fulgt politiets anvisninger. Enig. Ble først veldig redd da jeg hørte overskriften. Mistenket umiddelbart et brudd på ytringsfriheten, men innså fort at det snakk om et reelt lovbrudd (trussel mot ro og orden, motsettelse av ordre etc). Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Kan noen forklare meg hvordan dette går utover offentlig trygghet og orden? De var jo ikke voldelige eller noe slikt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 så en av de på Karl Johan nattestid lørdag (natt til søndag). synes nesten det var ganske kompisk da han hadde havnet i diskusjon med en random jente som nærmest skrek til han. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Tror det er to typer kristne som driver offentlig missionering. Den første typen er f.eks. de som kan sitte ved en bod og dele ut brosjyrer eller lignende, og hvis det er noen som vil snakke med dem så kan de gjøre det selv. Det er også enkelte som går rundt og snakker om kristendommen, og har sett mange hyggelige folk som gjør dette, og de jeg tror gjør det på rett måte, det finner noen andre å snakke med hvis noen gir utrykk for at de ikke liker det. Og den andre typen blir sånne som trykker troen ned i halsen på andre, og gjerne går rundt med store plakater med provoserende påstander eller skriker i en ropert og ikke gir seg når folk viser at de ikke liker det. Sistnevnte tror jeg hvertfall ikke gjør noe godt hverken for seg selv, de som hører på eller kristendommen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Kan noen forklare meg hvordan dette går utover offentlig trygghet og orden?De var jo ikke voldelige eller noe slikt. Politiet fryktet at situasjonen skulle eskalere pga. mange henvendelser fra publikum. Vil tro det var derfor politiet ba dem pakke sammen. I tillegg hadde de ikke tillatelse til å bedrive aktiviteten sin. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Politiet fryktet at situasjonen skulle eskalere pga. mange henvendelser fra publikum. Vil tro det var derfor politiet ba dem pakke sammen. I tillegg hadde de ikke tillatelse til å bedrive aktiviteten sin. Etter hva jeg skjønte hadde de ikke tillatelse til å drive med roperten. Den la de ifra seg. Til og med jeg liker ikke at folk går rundt og skal omvende folk til kristendommen, men det er ytringsfrihet i Norge, og da skal man få lov til dette. Og man skal da vel ikke trenge tillatelse for å ytre en ytring. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Politiet fryktet at situasjonen skulle eskalere pga. mange henvendelser fra publikum. Vil tro det var derfor politiet ba dem pakke sammen. I tillegg hadde de ikke tillatelse til å bedrive aktiviteten sin. Etter hva jeg skjønte hadde de ikke tillatelse til å drive med roperten. Den la de ifra seg. Til og med jeg liker ikke at folk går rundt og skal omvende folk til kristendommen, men det er ytringsfrihet i Norge, og da skal man få lov til dette. Og man skal da vel ikke trenge tillatelse for å ytre en ytring. Nei, man har ikke rett til å drive med hva som helst under dekke av ytringsfriheten. Her gikk det altså på bekostning av offentlig trygghet og orden og i slike tilfeller er det naturlig at dette overstyrer ytringsfrihet. Endret 14. juli 2008 av Vice Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 syns vi skal gi dem biletter til Iran jeg, se hvor lenge de overlever der med å spre sitt budskap, Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 syns vi skal gi dem biletter til Iran jeg, se hvor lenge de overlever der med å spre sitt budskap, Så du synes at kristne bør bli drept du altså? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 nei, men det er da mye viktigere å omvenne de onde muslimene, de har jo tross alt vært de kristenes hovedfinede i 1500år, det er jo opplagt at iran har større prolemer enn norge, så de trenger sikkert kristendom mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå