Didier Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg søker noen som kan hjelpe meg forbedre min norsk. Jeg kan hjelpe for fransk. Jeg snakker også svensk, tysk, engelsk og har kunnskap i nederlandsk. Jeg bor i en liten by i sydøstre Frankrike. Jeg er i msn og skype. Hilsen, Didier Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Kan jeg spørre hvorfor du vil lære norsk? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Oi, her har vi en som kan sakene sine. Ikke verst. Jeg er "på" msn, forresten. "Å forbedre min norsk" har noe bedre flyt. Her er det massevis av språkfolk på forumet, så det dukker nok opp noen som kan alle reglene til punkt og prikke. Lykke til. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Ikke verst, Didier. Ut fra det lille jeg har sett, ser det ut som du mestrer språket svært bra. Hva heter byen du bor i? Lenke til kommentar
Didier Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2008 Takk alle tre for deres hyggelige svara. På tal om deres spørsmål. Jeg skulle gjerne forbedre kunnskapene mine i norsk, fordi jeg synes at den er et svært vakkert språk. Den norske grammatikken er svært interessant. Jeg liker de skandinaviske kulturene. For mange år siden er jeg vitgirig om skandinaviske språk og kulturer. Forresten heter byen jag bor i, Digne og ligger omtrent 145 km fra Marseille( Andre største byen i Frankrike). Lenke til kommentar
Seian Skrevet 9. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2008 Morsomt å se en utenlandsk som vil lære seg et språk i stadig endring, hvor vi implementerer flere og flere engelske låneord etterhvert som tiden går. Et tips ville vært å lese norsk litteratur fremfor forumet her. Forumet kan være en god ressurs for å lære seg språket, men jeg har mine tvil om akkurat dette forumet da brorparten av dette forumet liker å blande både norsk og engelsk. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 11. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2008 Du kan jo få lov til å øve deg litt på oss, om du vil, Didier. Hva driver du med til vanlig? Hvorfor begynte du å interessere deg for skandinaviske språk? Hva er Dignes beste sider? Hvordan er været der nede? Lenke til kommentar
Didier Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2008 Digne er et lite kursted. Klimaet her er en blanding av middelhavs- og alpinklima. Det er ofte mye varmt og tørrt men det kan være virkelig kaldt på vinteren. Det ligger omtrent 145 km fra kysten av middelhavet. Jeg har begynt å interessere meg for de skandinaviske kulturene og språka da jeg var tenåring. Jeg lærte meg norsk og svensk med brevvenner. De skandinaviske filmene som jeg kunne se på fjernsyn, gav meg lyst å lære meg disse språka. I den der tiden leste jeg også mange bøker om Skandinavia i biblioteket. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Har du 'Æ' på tastaturet i Frankrike? Har du vært i Skandinavia enda? Lenke til kommentar
Olympias Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei Didier! Er du fortsatt like gira på lære norsk? (Det virker jo som du kan en del allerede da men..) Isåfall vil jeg gjerne hjelpe deg! Så kan kanskje du hjelpe meg med fransken min? Jeg snakker allerede litt fransk, men ønsker å bli bedre. Drømmen er å snakke flytende en dag. Vi kan jo prate sammen på MSN kanskje? Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 21. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg vet at i Fransk brukes det i noen ord œ og æ... Er ikke helt sikker på hvordan de uttaler dem da ettersom jeg ikke kan fransk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2008 I fransk er œ en blanding av o og e, og uttales noe à la vår ø-lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå