Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på Internett trådløst

Anbefalte innlegg

Aller siste oppdatering: Da er jeg på igjen... :-)

Siste oppdatering: Måtte sette det opp på nytt, siden jeg klusset til sikkerhetsinnstillingene og utelukket meg selv fra nettverket (...), og har nå problemer med å sette det opp igjen...

Oppdatert: Fant ut av det; trengte bare å ta ut og inn ledninger på modem og router i helt riktig rekkefølge. Det er visst et Get-problem...

Jeg har Internett fra Get i Oslo, og en Buffalo Air station trådløs router (WHR G54S). Jeg kommer på Internett med kabel til modem, og det trådløse systemet fungerer mellom PC-er, men jeg kommer ikke på Internett trådløst. Når jeg kjører oppsett av Internett-tilgang med Buffalo-programvare, får jeg beskjed om at problemet dreier seg om "server name resolution", altså at "server name resolution didn't succeed". Jeg vet egentlig ikke hva det betyr, men 2 ting foreslås, som jeg ikke blir helt klok på:

1. If your ISP requires your network device’s MAC address, use the WAN MAC Address, available from System Information on the Home page.

2. Confirm the WAN IP address in System Information, available from the Home page. If it is wrong, configure the right one from Advanced - WAN Port - WAN IP Address.

Jeg har ikke gjort noe med 1 (er det nødvendig?), men jeg har forsøkt med en annen WAN IP-adresse (den jeg fikk opp hvis jeg søkte på min egen WAN IP med kabel på Internett) uten at det fungerte.

Aner i grunnen ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen forslag, så er jeg veldig takknemlig.

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med Get og andre som leverer via telefonkabelen er at ipadresse blir leaset ut til nettverkskortets macadresse. Hvis du kun har en IP fra de og kobler opp en PC, så kan du ikke uten videre koble til en router etterpå.

Du må enten slå av modemet en stund eller resette det for å få ny lease til den nye macadressen du kobler opp.

Etter du har koblet modemet til routerens internettport slipper du å tenke mere på macadresser osv for da kan du koble til hva du ønsker til routeren.

PS: Noen routere kan du klone PCens macadresse i og da slipper du å nullstille modemet.

Lenke til kommentar

Mange takk for oppklarende svar, la7dfa.com. (Men du mente TV-kabel, ikke sant, ikke telefonkabel?) Skal ta dette med i den videre knotingen. For selv om jeg fikset det tidligere, gjorde jeg en feil i sikkerhetsinnstillingene, og har nå store problemer med å sette det opp på nytt... Har kontaktet Get på e-post også.

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...