Gå til innhold

bios oppdatering for asus a7n8x og barton 2500


Anbefalte innlegg

har lastet ned awdflash.exe og and1002.bin

 

skal jeg lage en ms-dos oppstarts diskett også kopiere de to filene over?

 

prøvde dette og restarta, fikk opp a:, skrev awdflash.exe

 

hva skriver jeg i det første feltet?

 

når jeg brukte oppstartsdisken til å lagre den gamle bios'en ble den full og sluttet av....

 

fikk ikke til å bruke komandoen format a:/s

 

noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har lastet ned awdflash.exe og and1002.bin

 

skal jeg lage en ms-dos oppstarts diskett også kopiere de to filene over?

 

prøvde dette og restarta, fikk opp a:, skrev awdflash.exe

 

hva skriver jeg i det første feltet?

 

når jeg brukte oppstartsdisken til å lagre den gamle bios'en ble den full og sluttet av....

 

fikk ikke til å bruke komandoen format a:/s

 

noen som kan hjelpe?

 

Bruk en NY diskett eller en du er sikker på funker bra.. Ikke kult å få CRC error under flashing av bios..

 

Hvilket felt er det du referer til? Nå er jeg ute på tynn is men jeg tror at når du flasher så trenger du ikke å skrive inn navnet på fila du skal flashe ifra.. programmet finner den automatisk (den gjorde det på mitt abit kort ihvertfall)

 

Hvilket hovedkort er det du prøver å flashe?

Lenke til kommentar

:) Jeg har ikke ASUS hovedkortet , jeg har et MSI KT 3 ( VIA 333 chip) . Jeg lasta ned flash programmet og den nye BIOS en , overførte dem på en diskett og satte den inn , og restartet maskinen. Ved restart startet alt uten å skrive inn en kommando.

Sjekker maskinen din diskettstajonen først når den starter ? Det kan du sjekke i BIOS . Hvis den ikke gjør det , vil den ikke lese filene på disketten ved oppstart , og du får ikke gjort noe. Jeg kjører nå en AMD Barton 2500+ prosessor .

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefalle deg å lese denne tråden her nøye før du flasher:

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic....ee18dccf3583df4

 

En advarsel, vær veldig sikker på at du har lastet ned riktig versjon av awdflash !

 

Her er et utdrag fra linken over, men jeg vil anbefalle deg sterkt å lese hele.

 

 

Q. How do i flash my bios?

A. Assuming you want to flash your bios, there are 2 recommended ways on how to do it. The ALT+F2 Method, and the Boot Disk method.

 

The ALT+F2 Method

 

Download the required BIOS image file from one of the ASUS FTP sites.

 

Copy or extract the BIOS image file (named xxxxxxxx.bin) to a blank floppy disk with no bad sectors on it.

 

Restart the machine with the floppy disk in the floppy drive when prompted at machine initialization, press ALT+F2 to begin AWDFlash, follow the onscreen instructions and reboot when done.

 

After rebooting, press DEL to enter the BIOS setup and select to "LOAD SETUP DEFAULTS". After doing this select to "SAVE & EXIT."

This does not require you to have a bootable floppy disk.

 

...or...

 

The Boot Disk Method

 

Create a bootable floppy disk in accordance with the instructions laid out in the manual of your particular operating system. This bootable floppy needs to be able to boot to a DOS console capable of executing normal MS-DOS batch and executable files.

 

 

Download and extract the BIOS file to the floppy.

 

Boot using your DOS floppy disk to the ‘A:>’ command prompt. At the DOS command prompt type: AWDFLASH.EXE and follow the onscreen instructions.

 

Reboot the machine.

 

After this, press DEL to enter the BIOS setup and select to "LOAD SETUP DEFAULTS". After doing this select to "SAVE & EXIT."

 

Note: During the update of your original BIOS. It is recommended that you create a backup of your previous bios incase you experience any problems and need to revert to the old bios.

Lenke til kommentar

Sleit ei stund med ASUS Update, får fortsatt ikkje oppdatert Bios direkte fra internett. Løsningen blei å laste ned Bios, pakke den ut og så bruke Update og fortelle at Bios skal oppdateres fra fil. Uten utpakking funket ikkje denne oppdateringsmåten! Har også XP Pro. Tok meg "fem minutter" i forrige uke og oppdatere et MSI nForce2 kort, drivere og Bios med MSI sin Live Update2, XP Pro der og...

Lenke til kommentar
Sleit ei stund med ASUS Update, får fortsatt ikkje oppdatert Bios direkte fra internett. Løsningen blei å laste ned Bios, pakke den ut og så bruke Update og fortelle at Bios skal oppdateres fra fil. Uten utpakking funket ikkje denne oppdateringsmåten! Har også XP Pro. Tok meg "fem minutter" i forrige uke og oppdatere et MSI nForce2 kort, drivere og Bios med MSI sin Live Update2, XP Pro der og...

 

jeg lastet ned 1002 og brukte asus update, nå svinger d

 

takk til alle for hjelp :woot:

Lenke til kommentar
Du kan ikke lage en dos boot disk om du har XP installert (eller så er det en annen kommando enn den du fikk bekjed om å bruke), men om du har en Win98cd liggende kan du lage en dosboot diskett fra den.

Jo du kan formatere disketten som dos oppstart disk.

Det er det du skal ha.

Er du blitt enig med deg selv nå, går det, eller går det ikke.

Sorry :wink: Men kunne ikke dy meg. :woot:

Lenke til kommentar

(Er sikkert besvart allerede, blei litt "provosert" her da folka alltids skal gjøre ting på den mest tungvinne måten som er overhodet mulig.)

 

Hvorfor så tungvindt, Asus har en Windows Update ting som lar deg opdatere BIOS ifra Windows, denne fungerer utmerket, har en rekke med bios-filer jeg på min maskin som jeg driver å prøver ut, og jeg syns Asus Update er 50 ganger mere brukervennlig enn asus dos flash.

 

Global Server

USA Server

Europe Server

China Server

 

Lykkke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...