Gå til innhold

Bør muslim-soldater få alternativt kjøttmåltid?


Anbefalte innlegg

Du har fortsatt ikke svart på det jeg spurte om analkløe.

 

quote megselv:

 

Kilder for hva da?

At Muslimer ikke er motoriske drapsmenn som drikker og doper seg dagen lang?

 

Kilder for påstandene dine. Deribland "I Islam er det ikke lov å påføre seg eller andre skader." eller

"Når du har kun gris og du ikke spiser den, da påfører du deg unnødvendig skader (kan vel evt du av sult) noe som er ulovlig."

 

Hva om jeg hadde vært muslim og blitt utsatt for en flyulykke der den eneste muligheten jeg hadde for å overleve var å ty til kanibalisme. Skulle jeg bli "straffet" iht min tro dersom jeg valgte å dø av sult fremfor å spise andre mennesker?

 

 

Anyways, det er ikke voldelig å hogge av noen hånden eller? Dessuten regnes det vel ikke som vold om du påfører deg lidelsene selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har fortsatt ikke svart på det jeg spurte om analkløe.

 

quote megselv:

 

Kilder for hva da?

At Muslimer ikke er motoriske drapsmenn som drikker og doper seg dagen lang?

 

Kilder for påstandene dine. Deribland "I Islam er det ikke lov å påføre seg eller andre skader." eller

"Når du har kun gris og du ikke spiser den, da påfører du deg unnødvendig skader (kan vel evt du av sult) noe som er ulovlig."

 

Hva om jeg hadde vært muslim og blitt utsatt for en flyulykke der den eneste muligheten jeg hadde for å overleve var å ty til kanibalisme. Skulle jeg bli "straffet" iht min tro dersom jeg valgte å dø av sult fremfor å spise andre mennesker?

 

 

Anyways, det er ikke voldelig å hogge av noen hånden eller? Dessuten regnes det vel ikke som vold om du påfører deg lidelsene selv?

 

Hva??

jeg har ikke sagt at "I Islam er det ikke lov å påføre seg eller andre skader."

De stiller da på lik linje de som de andre religionene som innholder totah/GT!

 

Les innlegg #80 gutt!

Lenke til kommentar
OK! Men tilbake til at muslinger ikke doper seg... Nå etter invasjonen av Irak, har det blitt en rekke hasj plantasjer i landet, enda flere en det allerede var. Er ikke dette et tegn på at de ikke er så gode som de later som?

I iran er det dødsstraff for narkotikasmugling...

 

Merkelig at produksjonen opptok ETTER innvasjonen :hmm:

Hvordan klarer Irakiske borgere å smugle det ut av et land som er okkupert av verdens største stormakt?

 

En annen ting er jo også at krigen mellom sovjet og afganistan dreide seg mye om opium

http://www.huumaa.net/opium-and-afghanistan?start=7

 

defor dannet flere land (deriblant USA) al-quida.

http://www.cam.net.uk/home/aaa315/peace/opium.htm

 

Kort tid etter al-quida brant ned store deler av plantasjen, smalt det i USA og afganistan ble innvandert...

 

-er vell dødsstraff i Egypt også

Lenke til kommentar
Det er jo det som er mest lønnsomt. Dette sier bare hvor stor forskjell det er mellom koranen og vanlige muslimers dagligliv

 

Ligger vell på samme nivå som at kristne ikke følger bibelen.

har de gjort det har de blitt buret inne hele hurven.

 

men det jeg prøvde å si var at jeg stiller meg svært kritisk til at narkoproduksjonen i afganistan og irak kontrolleres av muslimer.

 

1. USA var med på å danne al-quida for å beskytte/kontrollere opiumplantasjene mot Sovjet

2. USA har gjennom tidene eksportert/smuglet opium til kina i stor stil

3. Så gir USA $43 millioner til taliban for å destruere åreren.

4. Som igjen angivelig skulle ha blitt brukt til å finnansere WTC

5. så rykker de inn i irak og hasj produksjonen fyker i været og blir eksportert uten problemer

 

enten så er USA ufattelig dum og udugelig, ellers så har de litt mere enn bare mel i posen...

Lenke til kommentar
Mener jeg hørte Nederland protestere mot at opiumsplantasjene i afghanistan skulle ødelegges, men det var vel heller en prinsippsak for dem.

 

Hvordan tjener USA på opiumssmugling?

 

Det eneste jeg vet er at usa/england har vært store på opium smugling igjennom tidene (spesielt til kina og deler av asia)

jeg synes det er usedvanlig merkelig at ETTER invasjonen i Irak så øker deres hasj produksjon og eksport.

ETTER invasjonen i afganistan økte opiumsproduksjonen betraktelig og står for rundt 53% av landets brutto inntekt.

http://www.nettavisen.no/verden/article2022287.ece

 

Påstår ikke noe som helst, men synes det er merkelig at slik virksomhet kan foregå i et land som er okkupert uten at okkupantene spiller en sentral rolle.

Bush admin. skal angivelig ha gitt taliban 43 mill USD for å destruere åkerene og taliban brenner store deler av åkerene

De har vært der i drøye 6 år og optiumproduksjonen er høyere enn noen gang....dette stemmer ikke...

 

dersom USA har vært intrisert i å destruere åkerene (noe de burde være siden de hevder det går til å finnansere terror) har det tatt de max et par måneder å svi vekk 90%

Lenke til kommentar
I Norge prater vi norsk ;)

 

Jada, og i sameland snakker vi samisk... :blush:

I post nr. 91 prøver tabris å være sakrastisk ved å si Amen.

Amen er ikke et norsk ord.

tenkte kanskje det kunne vært greit å avklare hva han mente.

 

Ur-egyptisk: Guden Amen som betyr "the hidden one"

eller

hebraisk: so be it

Lenke til kommentar
Jeg syntes det var svært så passende. ;)

 

det tviler jeg ikke på, men klikk HER og forklar vårt kjære publikum hva guden Amen har med muslimer i den norske hær å gjøre.

 

Hvis du siktet til det hebraiske ordet som er oversatt med "la det skje" så ville ordet Du'a (دُعَاء) være mere passende

Værsåsnill. Slutt å uttale deg om ting du ikke har kunnskap om. Dua er arabisk og betyr bønn. Så hvis du er en muslim og leser en bønn (dua) og vil si "la det skje" så sier du ikke "bønn", nei du sier "ameen" (la det skje). Ameen uttales "amin", og brukes så og si i samme på måte som i jødedommen. Så ja, Tabris uttrykte seg på en korrekt måte. Hvis du vil dobbeltsjekke så er det en artikkel om dette her i wikipedia.com, hvor du søker: "ameen". punktum

Lenke til kommentar
Jeg syntes det var svært så passende. ;)

 

det tviler jeg ikke på, men klikk HER og forklar vårt kjære publikum hva guden Amen har med muslimer i den norske hær å gjøre.

 

Hvis du siktet til det hebraiske ordet som er oversatt med "la det skje" så ville ordet Du'a (دُعَاء) være mere passende

Værsåsnill. Slutt å uttale deg om ting du ikke har kunnskap om. Dua er arabisk og betyr bønn. Så hvis du er en muslim og leser en bønn (dua) og vil si "la det skje" så sier du ikke "bønn", nei du sier "ameen" (la det skje). Ameen uttales "amin", og brukes så og si i samme på måte som i jødedommen. Så ja, Tabris uttrykte seg på en korrekt måte. Hvis du vil dobbeltsjekke så er det en artikkel om dette her i wikipedia.com, hvor du søker: "ameen". punktum

Vi kan godt spikke fliser:

 

The word "Amen" is not found anywhere in the Quran. Amin (al-Amin) is a nickname for Mohammed. The Islamic use of the word is the same as the Jewish use of the word.

http://en.wikipedia.org/wiki/Amen

 

Du'a (دُعَاء) (also spelt du'ah or dwuha) is a supplication in Islam, an Arabic term which means to 'call out' or to 'summon'. Muslims use this term and call out to God, and Muslims regard this as one of the second greatest acts of worship in Islam.

 

Dua is essentially an expression of submission of faith to God and one's neediness.

 

Type I: Du'a al-mas'alah, or the 'du'a of asking.' This type of du'a is when one asks for the fulfillment of a need, or that some harm be removed from him. An example would be when a person asks, "O God! Grant me good in this world, and good in the next life!"

 

Type II: Du'a al-ibadah, or the 'du'a of worship.' This type of du'a represents a very broad concept. In Islam, every single act of worship includes this type of du'a. Examples would include when a Muslim prays salat or gives zakaat or fasts.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dua

 

skal vi si oss fornøyd med det?

Lenke til kommentar

Du har ikke forstått poenget mitt. Det jeg ønsket å si, i islam eller muslimer sier amin som i "So be it; truly" som i kristendommen amen. Man sier ikke Dua til "So be it; truly". Dua betyr bønn. Altså man kan si at man leser en dua (lese en bønn). Tatt fra wikipedia : Arabic: آمين‎, ’Āmīn.

Du velger å manipulere fakta når du tar bort de første setningene i sitatet tatt fra wikipedia, "Muslims use the word "’Āmīn" (Arabic: آمين‎) not only after reciting the first surah (Al Fatiha) of the Qur'an, but also when concluding a prayer or duaa, with the same meaning as in Christianity[24]."

Selv om dette er off-topic, så vil jeg at du skal slutte å komme med utsagn hvor du ytrer deg om noe, uten å vite om dette er sant eller ikke. Dette for å beholde diskusjon.nos rykte som et seriøst diskusjons forum. Og fordi du misinformerer intetanende personer som leser dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...