Imsvale Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Har du en eller annen form for lidelse, kommer du trolig ikke inn i Forsvaret i utgangspunktet. Dette nettopp for å unngå å måtte sette av ekstra ressurser til spesialbehandling av enkelte. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hvorfor skal soldater får servert mat i det hele tatt? Så de ikke skal savne morra si? Dette er jo å oppfordre til pingling. Send heller inn noen levende dyr en gang i blant, så kan de velge selv om de skal spise grisen eller kua. Er man først soldat, så burde man i det minste klare å ta livet av et jævla fjøsdyr. Flotters, det var dagens mest talentløse innlegg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Dette er jo å oppfordre til pingling. Send heller inn noen levende dyr en gang i blant, så kan de velge selv om de skal spise grisen eller kua. Er man først soldat, så burde man i det minste klare å ta livet av et jævla fjøsdyr. Er nok mange som allerede har fått med seg både slakt av reinsdyr, høner etc. i forsvaret, så der har du helt rett. Overlevelseskunnskap er en viktig del av det å være militæret. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Takk! Hvor er premiebordet? Lenke til kommentar
8ball Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Det er religionsfrihet i norge, og det er vi heldige som har. En av grunnene til at vi har et forsvar, er jo for å ta vare på en slik frihet. Og det er ikke slik at forsvaret bare tilpasser seg muslimer. Den har tilpasset seg kristendommen - Felt prest, felt gudstjeneste og mange leirer har kapeller. Så hvorfor ikke tilpasse seg andre religioner? Om du er overbevist om at du ikke kan bære våpen, fordi det er et onde, så slipper du til og med militærtjeneste. Og det værste av alt, forsvaret driver til og med å tilpasser seg jenter.. huff.. Nei, kun høye blonde menn med blå øyne sier nå jeg Lenke til kommentar
Joney Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Det er religionsfrihet i norge, og det er vi heldige som har.En av grunnene til at vi har et forsvar, er jo for å ta vare på en slik frihet. Og det er ikke slik at forsvaret bare tilpasser seg muslimer. Den har tilpasset seg kristendommen - Felt prest, felt gudstjeneste og mange leirer har kapeller. Så hvorfor ikke tilpasse seg andre religioner? Om du er overbevist om at du ikke kan bære våpen, fordi det er et onde, så slipper du til og med militærtjeneste. Og det værste av alt, forsvaret driver til og med å tilpasser seg jenter.. huff.. Nei, kun høye blonde menn med blå øyne sier nå jeg Jess, helst de som heter Per, Anders, Bjørn, eller Ola. 1.8 høy, medium boksestørrelse, ateist, og dreper fjøsdyret selv med AG3en som de har satt sammen med magemusklene. Endret 9. juli 2008 av Joney Lenke til kommentar
isbit Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 La heller være å ta inn veggiser eller muslimer i Forsvaret. Vi bør ha sterke mennesker der, ikke puslinger. Latterlig komentar! Du er pusling dersom du er vegitarianer eller muslim eller? Nei, det var en smule latterlig sagt, ja. Men slike overbevisninger kommer man ikke langt med i krig. "Å nei, har vi bare gris igjen! Og jeg som er muslim, da får jeg bare legge meg ned og dø". Lenke til kommentar
isbit Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Det er religionsfrihet i norge, og det er vi heldige som har.En av grunnene til at vi har et forsvar, er jo for å ta vare på en slik frihet. Og det er ikke slik at forsvaret bare tilpasser seg muslimer. Den har tilpasset seg kristendommen - Felt prest, felt gudstjeneste og mange leirer har kapeller. Så hvorfor ikke tilpasse seg andre religioner? Om du er overbevist om at du ikke kan bære våpen, fordi det er et onde, så slipper du til og med militærtjeneste. Og det værste av alt, forsvaret driver til og med å tilpasser seg jenter.. huff.. Nei, kun høye blonde menn med blå øyne sier nå jeg Religionsfrihet innebærer ikke fritt spillerom til å utøve religionen i alle sammenhenger, men frihet til å tro det man tror. Jeg mener det absolutt bør være felt-imam når det er feltprest, men at feltpresten i utgangspunktet burde vært erstattet av en psykolog eller lignende. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Nei, det var en smule latterlig sagt, ja. Men slike overbevisninger kommer man ikke langt med i krig. "Å nei, har vi bare gris igjen! Og jeg som er muslim, da får jeg bare legge meg ned og dø". ... Så dumt jeg ikke er som han høye blonde karen der borte. Som bare kunne løpt over felten mens kulene sneiet, for å hente noe annet å spise. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Uten mat og drikke duger helten ikke. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 La heller være å ta inn veggiser eller muslimer i Forsvaret. Vi bør ha sterke mennesker der, ikke puslinger. la oss ta inn kinesere. Tøffe sterke menn spiser hunder og katter... Eller hva med feite bortskjemte overvektige feite snørrunger oppfostret på bacon og junkfood? de er barske de Nei for å være helt ærlig så synes jeg ikke man skal ta inn folk at utenlandsk opprinnelse i militære uansett. hadde jeg flyttet til nigeria og de har havnet i krig med norge, har jeg med 100% sikkerhet blitt en mulvarp og kjempet for norge. -tror du ikke feks. muslimer ville ha gjort det samme? men når man er så naiv og dytter inn potensielle motpoler inn i den norske styrken er det deres problem, og da bør de ta hensyn til de på lik linje som nordmenn. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Jo, muslimer i forsvaret er en uting. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Nei for å være helt ærlig så synes jeg ikke man skal ta inn folk at utenlandsk opprinnelse i militære uansett.hadde jeg flyttet til nigeria og de har havnet i krig med norge, har jeg med 100% sikkerhet blitt en mulvarp og kjempet for norge. -tror du ikke feks. muslimer ville ha gjort det samme? men når man er så naiv og dytter inn potensielle motpoler inn i den norske styrken er det deres problem, og da bør de ta hensyn til de på lik linje som nordmenn. Ja, alle muslimer er jo utlendinger. Det finnes jo ikke norskefødte mennesker som er muslimer. Utenkelig! Dessuten, alle (selvfølgelig utenlandske) muslimer snur seg uten problemer mot det landet de har bodd lenge nok i til å være statsborgere av, og meier ned medsoldater med kalt blod. Alle med religiøs bakgrund burde kanskje stenges ute fra militæret? Kanskje de er mulvarper fra Al Quida? Flott, dette er nok løsningen Endret 9. juli 2008 av Joney Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Nei for å være helt ærlig så synes jeg ikke man skal ta inn folk at utenlandsk opprinnelse i militære uansett.hadde jeg flyttet til nigeria og de har havnet i krig med norge, har jeg med 100% sikkerhet blitt en mulvarp og kjempet for norge. -tror du ikke feks. muslimer ville ha gjort det samme? men når man er så naiv og dytter inn potensielle motpoler inn i den norske styrken er det deres problem, og da bør de ta hensyn til de på lik linje som nordmenn. Ja, alle muslimer er jo utlendinger. Det finnes jo ikke norskefødte mennesker som er muslimer. Utenkelig! Jo faktisk, var en debatt på TV for noen måneder siden om at mange norskfødte normenn konverterer til islam fordi den ga mer ga mere... Dessuten, alle (selvfølgelig utenlandske) muslimer snur seg uten problemer mot det landet de har bodd lenge nok i til å være statsborgere av, og meier ned medsoldater med kalt blod. absolutt, jeg hadde gjort det samme Alle med religiøs bakgrund burde kanskje stenges ute fra militæret? Kanskje de er mulvarper fra Al Quida? Flott, dette er nok løsningen vell, vet ikke om disse gutta der utgjør noe spesiell trussel, men du har jo også kristne klikker slik som pinsevenner og JV som går å venter på opprykkelsen sin (dommedag) og det kan jo være svært fristende å fylle den opp selv slik man gjorde under ww2 mht. palestina Lenke til kommentar
ColdMiner Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Fokus for forsvaret bør jo være å tilfredsstille soldatene og ivareta deres behov. Det er den eneste måten å få et godt forsvar på. Ingen vil forsvare et system man ikke tror på. Selvfølgelig må dette kunne håndteres økonomisk og være hensiktsmessig på alle måter. Forsvarets service på personell bør reflektere samfunnets verdier og sammensetning. Mat er en av de viktigste trivselsfaktorer når man er i militæret. Dvs. at i utgangspunktet bør muslim-soldater få alternativt kjøttmåltid. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Nei for å være helt ærlig så synes jeg ikke man skal ta inn folk at utenlandsk opprinnelse i militære uansett.hadde jeg flyttet til nigeria og de har havnet i krig med norge, har jeg med 100% sikkerhet blitt en mulvarp og kjempet for norge. -tror du ikke feks. muslimer ville ha gjort det samme? men når man er så naiv og dytter inn potensielle motpoler inn i den norske styrken er det deres problem, og da bør de ta hensyn til de på lik linje som nordmenn. Ja, alle muslimer er jo utlendinger. Det finnes jo ikke norskefødte mennesker som er muslimer. Utenkelig! Dessuten, alle (selvfølgelig utenlandske) muslimer snur seg uten problemer mot det landet de har bodd lenge nok i til å være statsborgere av, og meier ned medsoldater med kalt blod. Alle med religiøs bakgrund burde kanskje stenges ute fra militæret? Kanskje de er mulvarper fra Al Quida? Flott, dette er nok løsningen Det går an å se tendenser uten å skjære alle under én kam. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Nei for å være helt ærlig så synes jeg ikke man skal ta inn folk at utenlandsk opprinnelse i militære uansett.hadde jeg flyttet til nigeria og de har havnet i krig med norge, har jeg med 100% sikkerhet blitt en mulvarp og kjempet for norge. -tror du ikke feks. muslimer ville ha gjort det samme? men når man er så naiv og dytter inn potensielle motpoler inn i den norske styrken er det deres problem, og da bør de ta hensyn til de på lik linje som nordmenn. Ja, alle muslimer er jo utlendinger. Det finnes jo ikke norskefødte mennesker som er muslimer. Utenkelig! Jo faktisk, var en debatt på TV for noen måneder siden om at mange norskfødte normenn konverterer til islam fordi den ga mer ga mere... Dessuten, alle (selvfølgelig utenlandske) muslimer snur seg uten problemer mot det landet de har bodd lenge nok i til å være statsborgere av, og meier ned medsoldater med kalt blod. absolutt, jeg hadde gjort det samme Alle med religiøs bakgrund burde kanskje stenges ute fra militæret? Kanskje de er mulvarper fra Al Quida? Flott, dette er nok løsningen vell, vet ikke om disse gutta der utgjør noe spesiell trussel, men du har jo også kristne klikker slik som pinsevenner og JV som går å venter på opprykkelsen sin (dommedag) og det kan jo være svært fristende å fylle den opp selv slik man gjorde under ww2 mht. palestina Hadde mært fint om du fiksa på qouten så navnene blir riktig. Uansett så var det innlegget mens som serkasme. Endret 9. juli 2008 av Joney Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Nei for å være helt ærlig så synes jeg ikke man skal ta inn folk at utenlandsk opprinnelse i militære uansett.hadde jeg flyttet til nigeria og de har havnet i krig med norge, har jeg med 100% sikkerhet blitt en mulvarp og kjempet for norge. -tror du ikke feks. muslimer ville ha gjort det samme? men når man er så naiv og dytter inn potensielle motpoler inn i den norske styrken er det deres problem, og da bør de ta hensyn til de på lik linje som nordmenn. er enig der anakløe. Det norske forsvaret bør være av nordmenn, for nordmenn (regner ikke de med utenlandsk opprinnelse som nordmenn, UANSETT hvor lenge de har bodd her.) Lenke til kommentar
Joney Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Nei for å være helt ærlig så synes jeg ikke man skal ta inn folk at utenlandsk opprinnelse i militære uansett.hadde jeg flyttet til nigeria og de har havnet i krig med norge, har jeg med 100% sikkerhet blitt en mulvarp og kjempet for norge. -tror du ikke feks. muslimer ville ha gjort det samme? men når man er så naiv og dytter inn potensielle motpoler inn i den norske styrken er det deres problem, og da bør de ta hensyn til de på lik linje som nordmenn. er enig der anakløe. Det norske forsvaret bør være av nordmenn, for nordmenn (regner ikke de med utenlandsk opprinnelse som nordmenn, UANSETT hvor lenge de har bodd her.) Jeg mener du regnes som nordmann dersom du er norsk statsborger og kan snakke OK norsk. Kjenner mange folk med utenlandsk opprindelse. Deriblandt en fra bosnia som kom hit da han var 2år og har bodd her nå i 16 år. Han er like nordmann som deg og meg uten tvil. Kjenner også ei som ble adoptert som spebarn og har vokst opp hele livet med norske foresatte. Hvis ikke hun er norsk hva er hun da? Lenke til kommentar
Hemat Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Nei, det var en smule latterlig sagt, ja. Men slike overbevisninger kommer man ikke langt med i krig. "Å nei, har vi bare gris igjen! Og jeg som er muslim, da får jeg bare legge meg ned og dø". Kjære isbit, det er snakk om muligheter, har en muslim mulighet til å overleve på tørr brød og vann,så er det ikke tillatt å spise gris. Men når det er fult krig, så spis det du får tak i. jeg ville drukket piss dersom det var snakk om liv og død, så det er egentlig snakk om bare ren logikk. I Islam er det ikke lov å påføre seg eller andre skader. Det er vel derfor driking, røyking av hasj og bruk av andre narkotika stuff forbudt. Når du har kun gris og du ikke spiser den, da påfører du deg unnødvendig skader (kan vel evt du av sult) noe som er ulovlig. Hemat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå