Johsse Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Hei. Har et problem som lyder som følger: Windows Boot Manager Windows has encountered a problem communicating with a device connect to your computer. This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drivr thst is failing. Make sure any removable storage is properly connected and restart your computer. If you continue to receive tihs error message, contact the hardware manufacturer. Status: 0xc00000e9 Info: An unexpected I/O error has occurred. Jeg forstår ikke hvorfor dette skjer, jeg har verken ekstern hard disk eller noe annet i PC-en min som feiler under oppstart. Jeg har vert i BIOS å sett, men alt er korrekt innstillt så hvorfor dette skjer vet ikke jeg. Er ikke noe kjent med Vista så jeg kommer ikke på noe spesielt videre fra dette stå sted. Hvis du tror du vet/vet svaret til denne årsaken så gi meg tilbakemelding Takker for alle seriøse svar. Johsse- Endret 8. juli 2008 av Johsse Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Enten er det defekt ram el. Eller så er det gudene som prøver å si at vista er gift for sarte datasjeler. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Tviler på defekt RAM, tror neppe at minnet mitt røk fordi jeg bootet en Windows Vista disk Men, en skal aldri være for sikker. Der i mot gudene har sine tidspunkter og ødlegge for meg som har det travelt med å Vista opp og gå. Need more answers! Lenke til kommentar
rieg Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Samme har skjedd hos meg 1gang, prøvde flere restart, og tweeks i bios, men så lot jeg den stå ganske lenge, kom til slutt kanskje 30 min eller noe. hehe skønner ikke hvorfor, men vista er jo ikke akkurat feilfritt:) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Reset BIOS. Ellers kan du alltids prøve å ta ut en av minnebrikkene. hvis det er feil på en av dem har du 50% sjanse for at pc'n da virker. Det kan også være onboard lydkort, nettverkskort eller andre integrerte komponenter på hovedkortet. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Reset BIOS. Ellers kan du alltids prøve å ta ut en av minnebrikkene. hvis det er feil på en av dem har du 50% sjanse for at pc'n da virker. Det kan også være onboard lydkort, nettverkskort eller andre integrerte komponenter på hovedkortet. Jeg har dual minnebrikker, med andre ord det kan ødlegge dem ved og ta den ene ut (CRC minnefeil). Alle ting kjører feilfritt i XP, som er innstallert fra før. Det har ikke noe med hardware og gjøre, det er rett og slett enda et stykke dårlig praogramvare levert av Mircosoft. Samme PC-en har blitt innstallert Vista på før engang, men det ble reinnstallert XP kort tid etter pga. liten støtte til ulike program. Nå som tiden har gått har det komt også bedre programvare av det jeg brukte før på XP til Vista og det skal prøves. Men i følge PC-en min vil ikke dette la seg gjøre, og det er ganske rart spør du meg. Vista CD-en som brukes har blitt brukt før uten noen problem, lurer på om det faktisk er bare så teit at det er fet på CD som gjør det? HAHA Skal sjekke det! haha. EDIT: Var visst ikke så lett alikevell Snakkes om litt Johsse- Endret 8. juli 2008 av Johsse Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Tror at skitten cd ikke fører til memorydump! Men ser ikke problemet med xp egentlig, har du ikke mer enn 2gig med ram, så er det bare å kjøre 32-bit, det er mye lettere og mye mer stabilt, vil du ha dx10 så kan du prøve å kjøre black edition -xp. Go xp! Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Hehe, du har ikke noe med en data og gjøre viss du ikke har møt på det før. Skitten CD kan føre til at data blir uleslig, dermed ERROR og deretter memorydump easy as that! Feilmelding 0xc00000e9: indikere at en enhet er koblet fra og bør kobles til igjen, men etter flere forsøk med og finne ut hva feilen var så ga jeg opp i ren frustrasjon. Alt har blitt plukket fra hverandre og koblet sammen igjen. Testet noen kretser mellom HDD og HK for og se om det kunne være dårlig kontakt som førte til problemmet i og med at feilmelding sier at noe har blitt koblet fra og bør kobles til igjen, men det virket helt fint. Installerte XP igjen feilfritt, alt fungere som det skal bortsett for at jeg ikke fikk testet det jeg skulle :S Men, x86 kjører fint på alle maskiner det. PC-en jeg har i signaturen er ikke den jeg skulle installere Vista på. Det er en annen maskin med 4GB ram og en AMD 64bits cpu, og Vista programvaren min er 64-bits DX-10 støtten er også grei, og kjøre black edition er ikke aktuelt i og med at der er DX-10 støtten hard kodet og ikke programmert som på samme måte som Vista ergo dårligere ytelse. Takk for alle svar, selv om det meste ikke hjalp Endret 9. juli 2008 av Johsse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå