Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger litt info om fiber!


Anbefalte innlegg

hei!

 

vi skal flytte og skal pusse opp huset. så lurer pappa på om vi skal legg inn fiber i huset eller om vi skal bare bruk det gamle nette? så lurer jeg på om fiber går merkbert fortere og om det er billigere?

hvem leverer fiber og hvem installere det?

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo helt an på om det er noen som tilbyr fiber i ditt område, og om det fremdeles er mulig å koble seg på fibernettet. Selv hadde jeg garantert lagt inn fiber, ettersom det er mye raskere og bedre enn det gamle kobbernettet. Fiber er generelt litt dyrere (ihvertfall foreløpig), typisk en etableringsavgift på en tusenlapp eller to, deretter rundt 500,- per måned (for kun internett), regn med å betale rundt 8-900 dersom du vil ha TV og telefoni via fiber i tillegg.

Lenke til kommentar
Det kommer jo helt an på om det er noen som tilbyr fiber i ditt område, og om det fremdeles er mulig å koble seg på fibernettet. Selv hadde jeg garantert lagt inn fiber, ettersom det er mye raskere og bedre enn det gamle kobbernettet. Fiber er generelt litt dyrere (ihvertfall foreløpig), typisk en etableringsavgift på en tusenlapp eller to, deretter rundt 500,- per måned (for kun internett), regn med å betale rundt 8-900 dersom du vil ha TV og telefoni via fiber i tillegg.

ok, men veit du korr jeg finner ut om det er mulighet til å legg det inn?

 

er på jackopsli, et stein kast unna trondheim, ca 5 min å kjør fra sentrum

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar

Har dere fått tilbud om fiber, SLÅ TIL! Det er engang eller aldri, for de graver ikke opp senere for angrende kunder. Fiber er fremtidens internett/tv og telefoni.

Jeg har selv fiber og har en dønn stabil linje, tv signalene er krystallklare og telefonen funker fint.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Har dere fått tilbud om fiber, SLÅ TIL! Det er engang eller aldri, for de graver ikke opp senere for angrende kunder. Fiber er fremtidens internett/tv og telefoni.

Jeg har selv fiber og har en dønn stabil linje, tv signalene er krystallklare og telefonen funker fint.

 

~ Mortis360

ok, veit ikke om de har tilbydd seg noe, har ikke flyttet enda.

Lenke til kommentar

Et lite tips;) selv om dere ikke kan får fiber enda.

 

Det jeg ser og hører om folk som driver og pusser/bygger opp/nytt hus(et). De gjør det ikke klar for fremtiden.

Jeg ville så absolutt lagt kart sånt at enn kunne tilrette legge med fiber med senere tid. Det vil si legge tykke nokk røyrer runt om kring i huset sånt at dere får plass til fiber, coax, kober kabler i veggen. Så når levrandøren tilbyr fibernett på byggefeltet ditt så er jobben mye enklere og gjøre. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...