Inc Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har en ide jeg kunne tenkt å legge ut på anbud. Ideen er ett produkt som ikke eksisterer idag så vidt jeg vet. Jeg har heller ikke anledning til å utvikle den, men kunne lagd den hadde jeg hatt midlene. Noen som kan fortelle litt mer hvordan man gjør en slik prosess mtp patent, kontrakt osv? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Slenger meg på denne, hadde vært greit å vite.. er jo vanskelig å selge noe uten å si hva det er Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Der kommer det inne en kontrakt som sier at de ikke har lov å røpe ideen videre. Men det er jo bare en del av "denne prosessen" Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Høre med Patentkontoret? Kan godt være de veit det... (først må/ bør du nok patentere produktet, deretter må du få noen investorer på banen) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Patent er bare dumt foreløpig da det er altfor dyrt. Anbefaler at du heller lager skisser og lager prototyper og da kommer i kontakt med firmaer som kan være interressert. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Et patent eller mønsterbeskyttelse koster kjapt opp mot 100 000. Tar du derimot kontakt med et firma som kan utføre dette, og inngår således en "two way non-disclosure agreement" og/eller en "Memorandum of understanding" (Intensjonsavtale), så kan du beskytte deg mot at de bruker idéen din uten å betale for den Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Et patent eller mønsterbeskyttelse koster kjapt opp mot 100 000. Tar du derimot kontakt med et firma som kan utføre dette, og inngår således en "two way non-disclosure agreement" og/eller en "Memorandum of understanding" (Intensjonsavtale), så kan du beskytte deg mot at de bruker idéen din uten å betale for den Det er vel noe i den dur jeg hadde i tankene ja. Men for å få de beste betingelsene bør vel jeg gi flere anledning til å utforske ideen, eller? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg ville først og fremst gått til noen du stoler på og som du tror kan gjennomføre det. Så klart kan det være en fordel å snakke med flere bedrifter/personer, men dess flere som vet om det, dess større er sjansen for at noen ikke klarer å holde kjeft eller utvikle idéen selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå