Gå til innhold

Ny pc up and running, takk til forumet


Anbefalte innlegg

Da var det gjort min første selv bygde pc er i sving :)

 

For noen uker siden hadde jeg ikke peiling på hardware og pc'ens oppbygging, men takket være hardware.no, og alle de hjelpsomme sjeler i forumet gikk det som smurt. :smile:

 

Dette er oppsettet jeg valgte:

 

Hovedkort: asus a7n8x deluxe

 

Cpu: amd athlon xp 2500 barton

 

Minne: twinmos pc3200 256mb X2

 

Harddisk: western digital caviar 120gb 8mb cache

 

Skjermkort: Sapphire Radeon 9700 pro 128mb

 

kabinett: chieftec dragon midi sort 360w

 

Skjerm: 21" Eizo fra JMdata 2100kr!

 

Vifter: thermal take volcano 11 og to kabinett vifter 80mm + arctic silver III kjølepasta

 

Cd brenner: Plextor 482448 sort

 

Floppy: sony sort

 

Høyttalere: Creative 5100 5.1 overrasket over kvaliteten! har et temmelig villt hjemmekino anlegg i stua til mange mange kroner, men for 700 var det mye lyd i creative sitt mini surround sett

:p

 

Takker og bukker til alle medvirkende til mine valg, dette forumet og hardware.no er rett og slett genialt for newbies som meg selv.

 

Hail to all ! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15000 på 3dmark 01,

Gratulere med flott maskin !

 

Titta litt på historikken til nybygget - la merke til problemene du hadde i starten med å formatere og kopiere systemfiler til floppy:

fikk ikke til å bruke komandoen format a:/s

...skal være mellomrom mellom a: og /s, altså: format a: /s ( kan være greit for senere, hvis du ikke har sett det alt da ).

Lenke til kommentar

bruker powerstrip på skjermkortet (litt bare) og multiplier til 12 på cpu....

 

fikk 15347....

 

takker for tips ang. format a: /s, heldigvis for meg så finnes det alltid flere løsninger til et problem. oppdatering av bios var litt verre enn jeg trodde 8)

 

Skjermen kjøpte jeg hos JMdata, skjermen er brukt, 2 år gammel, men det er en helt vill skjerm som har lang levetid. Nypris 10000,- ++ :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...