int20h Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Pioneer har utviklet en 16-lags DVD med kapasitet på hele 400 GB. Les mer Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Nå blir det enkelt å ta backup! Men disse blir vel lite trolig satt i produksjon? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Blu-Ray blir en fiasko. DVD kommer enda til å leve lenge, og når dvd sin tid er over er også cd som lagringsmedie forbi. Da folk vil streame, laste ned eller kanskje det blir på minne brikker. Blu-Ray blir det ihvertfall ikke, Sony kan ikke annet enn å komme med døende format Lenke til kommentar
Walts Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 det er da ikke en 16 lags dvd etter hva jeg har forstått, er vel en 16lags blu-ray? Lenke til kommentar
master_al Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Blu-Ray blir en fiasko.DVD kommer enda til å leve lenge, og når dvd sin tid er over er også cd som lagringsmedie forbi. Da folk vil streame, laste ned eller kanskje det blir på minne brikker. Blu-Ray blir det ihvertfall ikke, Sony kan ikke annet enn å komme med døende format Du får vel tro hva du vil, men Blu-Ray er allerede en suksess. Alle filmselskapene satser på dette formatet, og HD-dvd er allerede borte. Du vil nok bli skuffet hvis du tror Blu-ray vil forsvinne så fort. Blu-ray blir arvtageren til dvd, det er bare å innse det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 det var 16 lag, 400GB Blu-Ray disk i går? har pioneer laget en DVD også? og skribenten her bombe sikker? Lenke til kommentar
NightReaper Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Du får vel tro hva du vil, men Blu-Ray er allerede en suksess. Alle filmselskapene satser på dette formatet, og HD-dvd er allerede borte. Du vil nok bli skuffet hvis du tror Blu-ray vil forsvinne så fort. Blu-ray blir arvtageren til dvd, det er bare å innse det. Ville ikke vært så skråsikker på det, særlig nå som man får tak i fiber til en overkommelig pris. Hvis disse platene fungerer på eldre dvd-spiller har de også et fortrin. + de kan lage nye dvd-spillere med HDMI som takler HD øppløsninger til en langt rimligere pris pga teknologien er billig å lage osv. Selv tror jeg mannen i gata ikke kommer til å skaffe seg blu-ray fordi de ikke ser forskjell på kvaliteten på skjermer under 37". Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Blu-Ray blir en fiasko.DVD kommer enda til å leve lenge, og når dvd sin tid er over er også cd som lagringsmedie forbi. Da folk vil streame, laste ned eller kanskje det blir på minne brikker. Blu-Ray blir det ihvertfall ikke, Sony kan ikke annet enn å komme med døende format Du får vel tro hva du vil, men Blu-Ray er allerede en suksess. Alle filmselskapene satser på dette formatet, og HD-dvd er allerede borte. Du vil nok bli skuffet hvis du tror Blu-ray vil forsvinne så fort. Blu-ray blir arvtageren til dvd, det er bare å innse det. Er tildels enig med Dennis87. Blu-Ray er nok ikkje en fiasko, men å kalle Blu-Ray en suksess er å gå vel langt. Omsetningen til Blu-Ray er bare en brøkdel av DVD, og eg tror også at andre distribusjonsmetoder tar over før Blu-Ray overtar markedet. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hva skal man med en DVD man ikke kan skrive noe på? Lenke til kommentar
ducA Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 det er da ikke en dvd det er, er en 16 lags blu ray disk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg vil gjerne se om dette har mer til felles med DVD-standarden enn med Blu-ray. Endret 8. juli 2008 av efikkan Lenke til kommentar
TrengerPC Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 dette er feil! ifølge pioneer sin egen pressemelding gjelder dette blu-ray disker, bare se på itavisens artikkel http://itavisen.no/sak/778824/Blu-Ray_lagrer_400GB/ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er mange artikler som sier dette gjelder Blu-ray-plater, og originalkilden kan tyde på dette, men den var ikke helt krystallklar. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Kan iallefall si det slik: Det skal mye til for å få 400GB inn på en 16 lags dvd. Og ikke kom med noe kompremeringstull nå, dere vet hva jeg mener Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 jeg tolket ihvertfall pressemeldingen til pioneer at det var Blu-Ray så jeg skjønner ikke hvor HW.no har fått info fra. alle andre på nettet sier også at det er blu-ray Lenke til kommentar
Rugboy Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Når det er 25gb på hvert lag så MÅ det jo nesten være blu-ray det er snakk om. Aldri hørt om DVD plater som klare å lagre 25gb på ett lag liksom.. Lenke til kommentar
TrengerPC Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 På en blu-ray plate lagres det 25 gb pr lag, en vanlig disk er to lag, altså 50 gb, sony har selv snakket om blu-ray med 8 lag. Dette må være en feil... kanskje det er tolket feil, og at DVD-plate egentlig menes som en disk... ikke vet jeg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 i kilden til HW står det "Laminated 400GB DVD coming soon Sixteen Blu-ray discs glued together" så det er snakk om Blu-Ray, men hvorfor kaller de det DVD det vil si at det er en DVD med 16 Blu-ray lag, høres litt søkt ut. på tide å fikse artikkelen? Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Er nok Bluray det er snakk om her iom at Bluray har 25GB pr. lag Lenke til kommentar
Petter Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Blue ray er vel en like stor suksess som Beta var for noen år siden:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå