Rubyred Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Lastet ned, og installerte den nye 1.3 versjonen til mitt D300 kamera. Så langt ok, men når jeg sjekket batterikapasitet i kameraet hadde de oppladbare NiMeh AA batteriene i MB-D10 batterigrepet forsvunnet. Funker ok, når jeg bytter til EN-EL3e i batterigrepet. Har forsøkt flere sett AA batterier, men det funker bare ikke. Er stadig i behov av 8 bilder i sekundet, og det kan nå ikke velges. Noen andre som har opplevd dette? Er det i såfall mulig å bytte tilbake til den gamle firmware? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har du oppdatert både A og B (må gjøres i seperate runder. About this firmware update This service provides software for upgrading D300 A and B firmware to Ver 1.0.3. When performing this firmware upgrade, be sure to upgrade both A and B firmware. Correct operation of your camera is not guaranteed if only A or B of the firmware is upgraded without upgrading the other part. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Fulgte prosedyren til punkt og prikke. Både bank A, og B er nå versjon 1.03. Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg har versjon 1.03 på bank A og B. Hos meg fungerer alt som før oppdateringen. Har du satt 'MB-D10 battery type' (menyvalg d10) til HR6? Jeg har også satt 'battery order' (menyvalg d11) til 'use MB-D10 batteries first. Endret 8. juli 2008 av intel_inside Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Har gjort akkurat det samme som deg, men får ikke de nye NiMh batteriene til å virke etter oppgraderingen. Har målt spenningen på polene til batteripakken, etter at de er montert, og får riktig spenning. Har forsøkt 4 sett med NiMh batterier, uten at det funker. Har sjekket med vanlige Alkaline nettopp, og da var alt ok. Hmmm, merkelig. Det rare er at alt virket, frem til oppgraderingen. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Problemet løst. Hadde vakkelkontakt i batteripakken pga at NiMh batteriene hadde for korte plusspoler. Løste det ved å slipe bort plastskillerene mellom batteriene med en Dremel. Funker nå. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hvordan funket det da før oppdateringen? Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Alt har fungert som en drøm fra dag 1, men etter en firmware oppgradering sist Søndag, sluttet de oppladbare batteriene å funke. Det eneste jeg hadde gjort, var denne oppgraderingen, så etter å ha testet 4 sett med oppladbare batterier, tenkte jeg at det kanskje var oppgraderingen som var problemet, siden det nettopp var batteriproblemer den nye firmware skulle løse. Tilfeldigheter at dette skjedde samtidig, men fant jo fort feilen ved hjelp av et multimeter, og litt fikling. Dremel har vært en god venn i mange situasjoner. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå