Gå til innhold

[Løst]ffffffffffffffffffffffffffffaaaaaaaaaaaad da

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde sjefen sagt at det er tilstrekkelig med å være der til 00:15 hadde jeg uten dårlig samvittighet dratt klokken 00:15. Hadde jeg ikke fått betalt for tiden jeg er på jobb, hadde jeg heller ikke vært der lenger enn nødvendig.

Kveldstillegg på bensinstasjoner vet jeg ikke. Jeg har ingen grunnlag for å uttale meg om det, men jeg så en diskusjon i et annet forum hvor Statoil-ansatte diskuterte seg i mellom - der var kveldstilleggene på rundt 35 kroner.

Lenke til kommentar
Hvorfor blir du der så lenge? Ting som skal gjøres osv etter kundene er ute? Da må du få andre rutiner på stengingen, så du ikke jobber ubetalt overtid!

Slike ting tar tid, uforutsette ting kan skje og nå på sommeren er det hektisk på kveldstid på bensinstasjoner.

Lås og gå og la det se bomba ut på jobb til nestemann, eller si til sjefen at du SKAL ha betalt til du er ferdig. Det er ulovlig, det han driver med. Organiser deg, så ordner stort sett fagforbundet opp i slikt.

Når det gjelder kveldstillegg har du ingen KRAV, med mindre bedriften din har tariffavtale. Hvis sjefen sier at han følger tariff, så ta det med en klype salt. Organiser deg i Handel og Kontor, og be om å få tilsendt tariffavtalen og overenkomsten. Om du har fått beskjed fra sjefen at du har tarifflønn, og det viser seg at du ikke har det, SKAL du ha etterbetalt mellomleggene. Om du ikke har fått slik beskjed, så har du ingen krav.

Lenke til kommentar

Fant forresten tilleggssatsene her (i tariffen mellom HK Norge og NHO/bensinstasjonenes fellesorganisasjon (eller hva de nå heter):

18-21: 11,50,- i timen

21-24: 21,50,- i timen

24-06: 24,50,- i timen

Søndager 06-18: 24,50,- i timen

Søndager 18-24: 27,50,- i timen

Tariffbestemt grunnlønn husker jeg ikke i hodet, og klarte ikke å finne, men den ligger på ca. 118 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...