Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen får hikke når CD-rommen snurrer

Anbefalte innlegg

Hei

Hver gang CD-rommen starter opp etter å ha vært inaktiv en stund (dvs stått stille), forårsaker det en voldsom hikke i noen sekunder. Lyd, mus, bilde -- alt låser seg i millisekunder, virker i millisekunder, låser seg igjen, osv. Hør vedlagte lydfil for eksempel.

Dette skjer når jeg går inn i min datamaskin (med mindre CD-rommen allerede snurrer), når jeg starter noe fra en CD, og når andre ting forårsaker at ett eller annet vil lese CD-rommen.

Helt siden jeg satte sammen denne maskinen like før jula 2006, har jeg hatt dette problemet, så det er ikke noe nytt jeg har installert som forårsaker det. Siden den gang har jeg også formatert og reinstallert alt utallige ganger, så jeg går ut fra at det er et maskinvareproblem.

Her er litt maskinvareinformasjon:

Windows XP Professional

Asus GeForce 7950GT 512MB GDDR3, HDCP,

Asus P5B-V, G965, Socket-775, ATX, VGA,

Hiper Strømforsyning ATX 530W Sort,

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Jeg har alle nyeste drivere, alle Windows-oppdateringer.

Noen som har noen ideer om hvordan dette kan fikses?

Lydfilen: lyd.zip

OBS: Du må ha høy lyd for å høre det skikkelig. Opptaksstudioet mitt er ikke blant de beste.

Takk,

Degeim

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette trenger ikke å bety annet en at spilleren din kanskje er litt "sliten". Har hatt det samme problemet på min maskin. Alt fryser når CD/DVD laster, men kun i et par sekunder. Dette er ikke noe stort problem, men litt irriterende. Det som skjer er at prosessoren bruker alle ressurser til å laste data fra spilleren!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...