Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedkort vil ikke starte (ASUS MB M3A78-EMH HDMI)

Anbefalte innlegg

Hei, rimelig sikker på at mitt hovekort er DOA.

Men kanskje det er håp...

Hovedkortet er dette .

Jeg har prøvd flere strømforsyninger og 2 typer ram.

Har prøvd og starte uten noe tilkoblet,med untak av strøm,cpu og ram.

Har resatt bios.

Ingenting skjer, ikke en lyd ,ikke en bevegelse på noen vifter.

Det lille grønne lyset lyser,så den får strøm.

Noen tanker? Bare å sende tilbake,eller er det noe jeg kan prøve som jeg ikke har tenkt på?

Den er kjøpt på amentio.no, de er jo tross alt ikke kjent for å være raske med reur...

Håvard

Cpu:AMD Sempron LE-1150 (Støttet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Alle strøm kabler som trengs er koblet til? 24 pins strøm koblingen og alt som skal kobles til hoved kortet? du kan prøve og ta ut ram brikkene og teste uten dem, og med 1 og 1 ram brikke.

Bare for og utelukke de feilene og så har du gjort det. så kan du skrive det også i feil meldingen, så går det fortere kanskje for dem og sjekke hovedkortet ditt.

Lenke til kommentar

Howard_ : 780GX hovedkort er meldt rundt hjørnet nå. Kjappere IGP, bedre overklokkings muligheter/kaldere chipset, generelt bedre over hele fjøla. Jeg ville sett an saken om det var i så fall mulig å fått ett nytt slikt mot eventuelt ett tillegg på pris for ny hovedkort minus altså hva du ga for det gamle.

Når det gjelder feilsøking, gjør som sisteman her sier, prøv med andre komponenter. F.eks bytt skjermkort til ett standard PCI for å se om det virker, etc. Bios reset, ta ut batteri ta en 10 minutt røykepause og sett igjen osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...