DonTomaso Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg fikk plutselig et merkelig problem med høyttalere/lydkort. Venstre høyttaler høres sprengt ut, og den høyre har redusert lyd. Dette skjedde midt i en sang, og har aldri skjedd før. Nå og da, med veldig ujevne mellomrom, kommer lyden tilbake i begge høyttalerene på full styrke, for så å forsvinne igjen etter et halvt sekund. Høyttalerene er et Jamo i300-sett (2.1) Jeg prøvde å fikle med ledningene både mellom høyttalerene og sub, og mellom sub og lydkort uten at det funka. Har reinstallert lydkortdrivere og tatt systemgjenoppretting uten hell. Jeg har ennå ikke prøvd et annet lydkort, eller å koble høyttalerene til en annen PC. Når jeg går inn på innstillingene for lydkortet, kan jeg velge forskjellige settings for S/PDIF Output. Dette sto opprinnelig på 96kHz. Hvis jeg velger 48KHz blir lyden forbedra, dvs lyden i venstre høyttaler blir høyere, men fortsatt ikke perfekt. Alt dette er veldig merkelig, siden jeg ikke bruker en digital kabel, og såvidt jeg forstår har S/PDIF med digitale tilkoblinger å gjøre. Jeg bruker altså en minijack rett fra sub'en til høyttalerinngangen på lydkortet. (bluegears B-enspirer) Enhetsbehandninga viser ingen konflikter. Jeg kjører forøvrig XP SP3. Noen forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har du flere lyd innganger? noen hovedkort har surouund inngang og da har du 3 innganger for lyd. Er det flere lydkabler som skal kobles inn i pc-en? vis disse kobles feil vil lyden komme i feil høytaler dette har skjedd hos meg flere ganger med mitt Logitech anlegg. sjekk manualen din og se at alle kablene har blitt koblet til de utgangene de skal ha. Vis ikke det hjelper så prøv det på en annen pc vis du har mulighet til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå