Gå til innhold

ASUS A7N8X Deluxe eller MSI K7N2G-ILSR


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nytt hovedkort og valget står mellom de 2 nevnte kortene. Jeg har hørt at noen har problemer med nettverks kontrolleren i MSI kortet, noen som vet noe om dette?

 

Jeg liker Bundlen til ASUS kortet men MSI ligger ikke så langt bak der heller, og rød fargen på MSI kortet apellerer mer til meg som har plexiglass på kabinettet mitt....

eller kanskje jeg bare skal vente på KT600 eller evt. nforce3(?)

 

Noen kloke ord som kan gjøre valget mitt enklere?

 

en ting til.. jeg liker Gigabyte kortene, er det noen som vet om de kommer met et kort basert på nforce2?

 

Edit: kansje postet i feil kategori men, gjort er gjort :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg valgte ASUS A7N8X Deluxe / GE, bundle er grei den! Det jeg er ute etter er stabilitet og ytelse og der er nok ASUS hakket før! Overklokkings egenskapene til ASUS kortet versus MSI er nok også endel bedre! I underkant av 200FSB klarer ASUS kortet. Skal du virkelig fleske til med overklokking så bør du nok titte på EPoX, de er nok sjefen på overklokking! Men jeg er meget godt fornøyd med ASUS kortet. Gikk fra ASUS A7V8X GE til A7N8X Deluxe GE og jeg gikk opp 300 poeng på CPU og Memory score i PCMark uten å gjøre noe som helst annet enn å bytte kortet. Meget bra BIOS, kan stille på alt som kan stilles på! Jeg har også plexi i siden, og fargen på kortet tar seg faktisk meget bra ut! Har en aldri så lite effekt på black-light og den står og blinker etter lyden så ser det litt fancy ut! I tilleg til en coolmod GeForce cooler og en IceHole 60-80mm tunell så blir effekten ganske rå! Spiller ikke noe rolle om du har et rødt kort! Så vist det er det eneste du har å bruke mot ASUS så ville jeg bare glemme det, det spiller ingen rolle, tvert imot så ville jeg heller anbefale ASUS fargen, om du vil ha et fancy kabinett, så bør du ha mere enn en blå katode e.l. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder av toweret mitt, er ganske fornøyd med modingen av det!

 

Fikk meg jo en fin server med det andre kortet! Er vel få som har en server som kjører ASUS A7V8X GE kort! Serveren min danker ut de fleste av maskinene til mine kamerater så det er jo litt fett! :D

 

Tror ikke MSI kortet har 2 nettverkskontrollere! Jeg har en nVidia og en 3Com på kortet. I tillegg er lydkortet meget bra! nVidia Soundstorm eller noe i den dur! 6 kanals støtter Dolby Digital og EAX bl.a.

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
Skal du virkelig fleske til med overklokking så bør du nok titte på EPoX, de er nok sjefen på overklokking!
Vil påstå Abit NF7-S v.1.2 er bedre
Meget bra BIOS, kan stille på alt som kan stilles på!
Nok en gang Abit NF7-S v.1.2

 

Review av Abit NF7-S v1.2

 

Akkurat når det gjelder overklokking vil jeg fortsatt mene at EPoX er bedre. På listen over de beste overklokkers finner du stort sett bare EPoX kort. Og det er ikke uten grunn! Men du får veldig mye for pengene med Abit kortet, så jeg vil etter å ha studert det litt anbefale dette kortet, på lik linge med A7N8X kortet til ASUS, men bare glem MSI de er ikke nevnt i en eneste setning en gang når det gjelder bra hovedkort av typen nForce2.

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Tror ikke MSI kortet har 2 nettverkskontrollere! Jeg har en nVidia og en 3Com på kortet. I tillegg er lydkortet meget bra! nVidia Soundstorm eller noe i den dur! 6 kanals støtter Dolby Digital og EAX bl.a.

 

Greit nok at det er 2 nettverkskontrollere, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være 2 forskjellige?

Og MSI kortet har akkurat samme Lydkontroller.

 

--- Hvilken effekt får du med blacklight? er det noen av komponentene som lyser? siden de ikke er hvit skulle man ikke tro det.

 

Vil påstå Abit NF7-S v.1.2 er bedre

 

Jeg har et ABIT kort akkurat nå og er meget fornøyd (Testvinneren ABIT KT7A)

Men nforce2 kortet til ABIT har ikke høstet like gode kritikker som ASUS sitt kort så jeg tviler litt der.. :-?

 

Men takk for rådene

 

-apollox

Lenke til kommentar
Akkurat når det gjelder overklokking vil jeg fortsatt mene at EPoX er bedre. På listen over de beste overklokkers finner du stort sett bare EPoX kort. Og det er ikke uten grunn!

 

Kanskje at kortet akkurat har kommet ut? (v1.2)

 

 

Vil påstå Abit NF7-S v.1.2 er bedre

 

Jeg har et ABIT kort akkurat nå og er meget fornøyd (Testvinneren ABIT KT7A)

Men nforce2 kortet til ABIT har ikke høstet like gode kritikker som ASUS sitt kort så jeg tviler litt der.. :-?

 

Men takk for rådene

 

-apollox

 

Jeg står fortsatt fast på at NF7-S v1.2 er bedre (min mening). Kortet har jo akkurat kommet ut og det er betydelig oppgradert/forandret (hvis jeg ikke husker helt feil :)).

Lenke til kommentar
Hvis det er overklokkings egenskapene det står på så kan du jo ta en titt på denne: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=56

 

Her tester de Abit og Epox nforce2 kortene mot hverandre. Ikke stort som skiller mellom de. Og nf7-s har ikke digital coaxial ut.

 

Nå følger det ikke med en Digital utgang til epox 8RDA+, det må du kjøpe seperat til en ca 150,- kr. Jeg brant meg på dette da jeg trodde det fulgte med. Så vær obs på det om du bestiller dette kortet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...