væren Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Fordi jeg måtte ta recovery sørget jeg for å ta en backup av bokmerkene i Firefox. Hadde nettopp lastet inn versjon 3 før jeg tok backup. Når jeg nå skal hente inn bokmerkene igjen fungerer det ikke. Fila skal være av typen ”JSON”, mens min backupfil bare heter ”fil”. Tidligere har jeg ikke hatt problemer med å hente inn bokmerkene. Jeg har prøvd å endre filtypen ved å skrive ”.JSON”, men når jeg skal hente inn fila kommer meldingen ”ustøttet filtype”. Fungerer heller ikke med å skrive ”.HTML” i filnavnet. Takknemlig for tips og gode forslag. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Bookmarks > Organize Bookmarks > Import and Backup > RESTORE > CHOOSE FILE For fremtidig backup, bruk gjerne Foxmarks som synkroniserer mot nettet og mellom maskiner. Endret 8. juli 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
væren Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Takk for tips om Foxmarks. Har nå fått synkronisert bokmerkene på to maskiner. Ser ut til å fungere greit bare man vet hva man gjør. Har prøvd å finne ut hva som gikk galt med min opprinnelige backupfil. Er usikker på om det jeg har funnet henger sammen med Vista eller om det bare handler om Firefox versjon 3. Grunnen til at jeg nevner Vista, er at jeg tidligere har erfart (noen ganger) at ved lagring av vedlegg fra Outlook 2007, har dokumenter og bilder fått fil-etternavnet ”.fil”, mens det skulle ha vært ”.doc” og ”.jpeg”. Har nå testet Firefox versjon 3 på nytt og ser at det kun er ”.JSON” som gjelder. Men om jeg forandrer det foreslåtte navnet, så blir utvidelsen ”.fil”. Og den fila er det ikke mulig å hente inn igjen. Dette gjelder ikke for Firefox versjon 2. Der blir filutvidelsen HTML uansett om jeg endrer det foreslåtte fil(”for”)navnet eller ikke. (Har XP på den maskinen.) Er det andre som har observert det samme som meg? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Du kan eksportere bokmerer som html, det er når du tar "Backup" at det blir lagret som .json. Bookmarks > Organize Bookmarks > Import and Backup > Export HTML... Om du ikke kan hente inn .JSON om du endrer filnavn, ikke gjør det Det virker forøvrig for meg å omgi navnet til filen fra <dato>.json til test og så importere filen som vist i min første post. Så da er det enten noe galt med filen i utgangspunktet eller noe du gjør som er årsaken til feilen. Endret 14. juli 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Er det mulig å overføre fra IE til Firefox? 8D Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Bookmarks > Organize Bookmarks > Import and Backup > Import HTML > Microsoft Internet Explorer > Next Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå