ukjentbrukergitt Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei Når man er på ferie vil man som regel ta masse bilder, og jeg har tenkt å dra litt eksotisk snart og har lyst til å ta bilder under vann. Har noen noe forslag til hva slags utstyr jeg burde bruke? engangskamera? et billig vanntett ett? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har du kamera fra før? I så fall kan du jo sjekke om det finnes undervannshus til det? Viss ikke så finnes det jo billige vanntette undervannskamera. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 har kamera, men et undervannshus vil koste like mye som kameraet nesten. fant Pentax Optio W60, er visst ganske nytt, noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 HeiNår man er på ferie vil man som regel ta masse bilder, og jeg har tenkt å dra litt eksotisk snart og har lyst til å ta bilder under vann. Har noen noe forslag til hva slags utstyr jeg burde bruke? engangskamera? et billig vanntett ett? Med mindre du skal på dedikert dykkertur, så hadde jeg satset på et vanntett engangskamera. Ordentlige undervannshus er som du skriver j****** dyrt. Jeg tror ikke jeg ville ha tatt med meg et dyrt kamera under vann i en sånn billig pose. Lenke til kommentar
MetteHHH Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 har kamera, men et undervannshus vil koste like mye som kameraet nesten.fant Pentax Optio W60, er visst ganske nytt, noen som har prøvd dette? Jeg har Optio W30, og det er et fint snapshot-kamera. Meget bedre end et engangs-undervandskamera, og ikke RET meget dyrere end engangskamera + fremkaldelse... Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 ah supert, da tror jeg at jeg går for det, virker bra. takk for svar Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Olympus har en serie med kompaktkameraer "SW" som tåler vann ned til 3-10 meter koster rundt en 1800-3500.- Helt greie kameraer,både over og under vann. Så her kan du velge etter lommeboka https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...mp;submit=S%F8k Edit:noe tull med linken så du får klikke på Olympus. Edit II:Nå fikk jeg linket direkte til Olympus. Endret 8. juli 2008 av Nautica Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 De fra Olympus tåler sikkert mer, men bildekvaliteten er jo ikke helt bra. De fra Pentax skal være en dele bedre på det området. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 ja de fra olympus gikk hvertfall dypere, som betyr at jeg kan dykke med de, og de hadde gode video muligheter, noe som kan være gøy, men de fra pentax hadde gode makro egenskaper, og da kan jeg like godt bruke kameraet til å ta makro bilder med, men jeg vet sannelig ikke, pris er ikke noe problem forsåvidt, jeg vil ha best kvalitet, men et kamerahus blir for dyrt igjen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Det største problemet med og ta bilder under vann er lyset. Blitsen i kompaktkameraer er veldig nær optiken noe som vi gi mye partikler i bildet. Du kan nok ikke regne med og ta bra bilder i klart vann under 3-5 meter da det medfører kjente problemer. det beste er nok og skaffe en ekstern slave blits i tillegg som er konstruert for dykking eller en kraftig dykkerlykt. Det med lykt fungerer veldig fint spesielt ved macro. Legger ved noen papirbilder for å illustrere problemene du kan oppleve. Disse skannet jeg fort og gærnt,så ikke legg så mye i kvaliteten på dem Dette bildet er blitsen for nært kameraet og da får du refleksjoner i partikler. Dette bildet er tatt på ca 7 meters dyp i tålig klart vann uten blits,dette gir en del grønnere/blåere bilder. Dette bildet er tatt på ca 10 meters dyp med riktig avstand til blits og en lykt i tillegg. Men man vet aldri. Fordelen med digitalt er at man blir resultatorientert og kan rette opp feil på neste dykke. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 takk for svar nå er forsåvidt ikke hovedformålet mitt å ta bilder når jeg dykker, men bare snorkler, og ikke langt under overflaten, jeg antar disse bildene er tatt i norskt vann? men jeg skjønner problemer med bilder på dypt vann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå