Gå til innhold

Hvordan er Zelda: Ocarina of Time sammenlignet med Twlight Princess Wii og Link To The Past?

Anbefalte innlegg

Grunnen til hvorfor jeg spør er ganske enkel. Jeg spilte Link To The Past og elsket det. Er lenge siden jeg spilte det, men vet jeg kom helt til sistebossen. Tror jeg klarte å ta ham også, men skal ikke si det 100% sikkert. Problemet er at det eneste andre Zelda-spillet jeg har spilt er Twilight Princess på Wii, men det ble ikke det samme. Kom til de lava-gruvene, men gikk lei og solgte spillet for en stund siden da det er lenge siden jeg har rørt det.

Hvordan er Ocarina of Time sammenlignet med disse? Får Wii'en på nettet snart og har lyst til å kjøpe OoT, men er det mest likt Link eller TP? Er det mest likt Link kan jeg nok like det, men er det mer som TP tror jeg nok at jeg dropper det.

Er det for øvrig andre Zelda-spill på VC jeg burde holde et øye med? Det er ikke nøye om det er VC eller GameCube.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje spillt LTTP så mye, men eg vil si OOT er meir likt TP. TP for min del, var veldig mye OOT all over again, bare ein heilt del kjedeligere og ikkje så spennende. Mye av den gode stemningen til OOT er borte takket vere musikken som ikkje lever OOT opp til anklene ein gang desverre.

Min meining da :)

Men kanskje du burde ta ein titt på Wind Waker til GC?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ocarina of Time er overlegent Twilight Princess i mine øyne, og helt klart et spill som bør prøves. Som Mala sier så har Twilight Princess lånt veldig mye fra Ocarina of Time, men jeg syns Ocarina of Time og Link to The Past er de beste Zelda spillene. Anbefaler at du prøver Ocarina of Time om du klarer å se bort fra den gamle grafikken :)

Lenke til kommentar

Forøvrig, det er vel den gamle orginale versjonen som ligger på VC. Dersom du skaffer deg bla Wind Waker Limited Edition, får du med ein forbedret versjon av OOT, med skarpere og meir flytende grafikk.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå blir vel OOT regnet av veldig mange som tidenes spill, så som spillentusiasten jeg vet du er thecrow77 så bude du i det minste ha prøvd spillet. Selv har jeg ikke spilt det men det troner ganske høyt opp på Places to go, things to do, people to meet and games to play lista mi ;) har bare lyst til å bli ferdig med Link to Past før jeg prøver OOT.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Er litt skeptisk siden jeg ikke likte TP noe særlig, men jeg elsket det gamle LttP. Tror jeg investerer i Wind Walker, så får jeg to spill på en gang. :)

Grafikk interesserer meg for øvrig ikke noe særlig, og selv i dag mener jeg Final Fantasy 3 eller 5 (avhengig av om man har den amerikanske eller japanske versjonen) er den beste i serien, og grafikken holder en sjarm ingen andre spill har klart å overgå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...