Gå til innhold

Vindu i HDD*en !


Anbefalte innlegg

Ja god kveld i stuen!

 

Jeg lurer egentlig fælt på hvorfor ikke store produsenter som WD, IBM, MAXTOR, etc ikke bygger inn vindu med små LED*s i harddiskene. Altså et spesielt model. Tror mange ville kjøpt en slik, siden ikke alle tørr å risikere en 200Gb harddisk :roll:

Se f.eks her: http://www.hardware.no/nyheter/mars03/cebit/wd.html

 

Kanskje WD i framtida kommer til å satse på oss casemoddere ? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet blir vel kanskje hvor synlig denne modden ville ha blitt... :shrug:

Det er vel bare et spørsmål om sin egen kreativitet?

 

Joda.. kunne altids ha montert disken i toppen av kabinettet... Hadde sett rimelig fett ut.

Har sett et par cdrom modder der de har montert leds i cdrommen. Det var meget stilig. Men som sagt er sikkert litt vanskeligt å få det til selv.

Lenke til kommentar
Man kunne jo lagd et hull i høyre sidedør i kabinettet. Eller vindu da, ikke bare et hull :p Også plassert HDD'en ståendes med et ordentlig feste. DET hadde vært über-wixe-fett :lol:

 

Det er plass til en HDD motert på siden av PSU med toppen ut mot sidepanelet, da er det bare å sette på et vindu i sidepanelet som dekker over HDD plasseringen :D

Lenke til kommentar
Man kunne jo lagd et hull i høyre sidedør i kabinettet. Eller vindu da, ikke bare et hull :p Også plassert HDD'en ståendes med et ordentlig feste. DET hadde vært über-wixe-fett :lol:

 

Det er plass til en HDD motert på siden av PSU med toppen ut mot sidepanelet, da er det bare å sette på et vindu i sidepanelet som dekker over HDD plasseringen :D

Men det blir jo ganske varmt da! Rett inntil PSU lissom..?

Lenke til kommentar

det er ikke vanskelig å lage denne modden selv!

og uansett så trenger du ikke bruke din nye 200gb hardisk til dette!

du kan lete litt på dynga så finner du fort en hardisk :D

 

bare se på guiden på denne siden: www.klokking.tk (linken fører ikke til overklokking.no den fører til klokking.tk)

Lenke til kommentar

Jeg er enig!

 

Det er sikkert folk som ville betalt litt ekstra for en disk med et spesiellt utseende. (kanskje like mye ekstra som for 8MB-modellene)

 

For produsenten koster det ingenting ekstra å ha plexiglass/glass i stedet for metall-lokk. Den eneste ulempen jeg ser er at glass og plexiglass ikke skjermer for magnetisk og elektromagnetisk påvirkning. Hvor mye dette har å si i praksis vet jeg ikke. (kanskje det ikke gjør noe i det hele tatt?)

 

En annen ting jeg savner er de enorme 5,25" harddiskene fra tidlig 90-tallet. Selv i halv CD-romhøyde og med 2-3 plater ville de garantert minst doble om ikke triple kapasiteten (#GB) selv om dette ville gått mye ut over søketid og dermed ytelse. Jeg skulle gjerne hadd en billg og treg 600GB'er til musikk og filmer. (I tillegg til en liten og kjapp disk med mye cache til OS og programmer)

Lenke til kommentar
Man kunne jo lagd et hull i høyre sidedør i kabinettet. Eller vindu da, ikke bare et hull :p Også plassert HDD'en ståendes med et ordentlig feste. DET hadde vært über-wixe-fett :lol:

 

Det er plass til en HDD motert på siden av PSU med toppen ut mot sidepanelet, da er det bare å sette på et vindu i sidepanelet som dekker over HDD plasseringen :D

Men det blir jo ganske varmt da! Rett inntil PSU lissom..?

 

Det fungerer greit nå med min seagate barracuda IV 80GB, den blir ikke for varm da tempen inne i kabienttet sjelden kommer over 25c. PSU kjøres med Enermax regulerbare vifter på maks guffe. Har nå også satt på en Enermax 92mm over IO panelet. Men det spørs om jeg har plass til både Vidu på HDD og på sidepanelet, da sidepanelet kommer helt inntil HDD når den er normal. Men det blir vel til at jeg settter i en Seagate 20,4 GB med vindu og bare lager hull til den i sidepanelet. Da vil den trolig stikke litt ut fra sidepanelet, men det blir bare kult :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...