nahojp Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Noen her som kjenner til tekniske ting rundt GSM og SMS? Det jeg lurer på er: Når jeg har hatt telefonen avslått eller vært utenfor dekning en stund, hvor lenge må jeg eventuelt ha mobilen på for å være rimelig sikker på at alle meldinger har kommet inn? Er det noe jeg eventuelt kan gjøre for å få fortgang i meldingene, eller for å få få sjekket at det ikke ligger noen viktige meldinger på vent? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Vis jeg forsto det rett så spør du hvor lang tid det tar fra "andre" har sendt meldinger til deg til de dukker opp på mobilen din, mens mobilen din har vært skrudd av? Det er innstillinger på personen sin mobil som avgjør om du får mld eller ikke om personen som skal motta meldingen har tlf avskrudd. Du kan på noen mobiler vet ikke om det er med alle, velge hvor lenge du vil at meldingen skal sendes, på min gamle nokia 6210 kunne jeg ha opptil 2 uker. Da blir meldingen bare sendt eller liggende på vent kanskje i tlf systemet til personen skrudde på mobilen sin. Så det er veldig forskjellig fra hva eiern av tlf har sett den opp til. Noen har satt den kun til og prøve og bli sendt 1 gang og noen har satt det til flere dager og kanskje uker. Håper det hjalp deg. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Vis jeg forsto det rett så spør du hvor lang tid det tar fra "andre" har sendt meldinger til deg til de dukker opp på mobilen din, mens mobilen din har vært skrudd av? Det er innstillinger på personen sin mobil som avgjør om du får mld eller ikke om personen som skal motta meldingen har tlf avskrudd. Nja, ikke helt det. Det du snakker om er vel hvor lenge mottaker kan være "av nett" før meldingen slettes. Det jeg lurer på er hvor lenge mottaker må være på nett for å være sikker på at alle eventuelle meldinger har tikket inn. Og om jeg kan gjøre noe for å fremskynde det. Hvis jeg er et sted uten dekning, og går opp på en fjelltopp for å finne dekning og sjekke om noen har sendt melding, hvor lenge må jeg bli stående der for å være sikker på at alle meldinger har kommet frem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Åh sånn sett ja, nei det var et bedre spørsmål, har opplevd og fått meldinger 10 sekunder etter mobilen ble skrudd på igjen, og merkelig nok opptil 1 dag senere. Men til vanlig så burde du vel satse på at alt skal være på mobilen etter 10 minutter. Vis personen har satt på at meldinger skal bli sendt helt til du får meldingen. Som sakt noen har satt den til og kun forsøke 1 gang og vis mobilen er avskrudd da så er det ikke sikkert du får den. håper det hjalp litt mer. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hovedregelen bør være: Om du vil noe viktig så dropp SMS og forsøk å ring vedkommende i steden for. Da vet du om personen får beskjeden eller ikke med en gang. Lenke til kommentar
freolss Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 En ting som jeg har opplevd kan hjelpe, er å sende en sms til meg selv. Dette trikset har jeg brukt i mange år. Da kommer iallefall de fra samme operatør ganske umiddelbart (har jeg erfart) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå