SEH Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Heisann. Noen som har en god løsning på hvordan jeg kan konvertere en hel bildeserie fra RAW til JPEG uten å måtte åpne hver enkelt fil i PS og lagre som JPEG ? Planen er å beholde RAW filene i en mappe for fremtidig redigering, samtidig som jeg får en ny mappe med de samme bildene i JPEG. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Innstaller Canons egen Digital Photo Professional (Husk å last ned oppdateringene etterpå - og installere de). Der er det en batch funksjon. DPP er også fin til å fikse litt på RAW filene før du eksporterer. Tom Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 ellers er jo dette støttet i de fleste raw-konverterene som finnes på markedet. Bibble Lite er jo et ypperlig og rimelig alternativ. Lightroom et litt dyrere og kanskje noe bedre. Begge har batch-konvertering som fungerer ypperlig. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 En annen mulighet er å lage en enkel action i PS som gjør arbeidet for deg. - Konverter til sRGB - Konverter til RGB 8 bit - Størrelse (hvis ønskelig) - Kvalitet - Mappe Dette er punkter du burde gjennom. Ta med de første for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 To greie måtar i PS: 1. File --> Scripts --> Image processor. 2. File --> Open, merk alle råfilene og opne. Dei vert då opna i ACR, og vist i ei liste på venstre sida av vindauget. Du kan merke alle med knappen Select all øvst til venstre, og so lagre. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg rett og slett åpner de i photoshop. Ser slik ut: Du kan åpne flere bilder. Du bare merker de også åpner du så kommer det en rad til venstre. Jeg åpnet bare ett bilde men framgangsmåten er den samme. Jeg trykte på save som jeg har ringet inn. Der velger du jpg og plass å lagre til Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Digikam støtter dette meget enkelt og elegant med KIPI plugin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå