Gå til innhold

Grundig DTR 8740 MHP - Endelig oppdatert!

Anbefalte innlegg

Det er ikke værre enn at jeg ikke er villig til å betale tusener av kroner for en pvr-boks.

Amen.

Man kunne kanskje prøve å ofre digital-tekst-TV-funksjonen og få basisboksen og 500 kr i handa, eller bytte til Sagem og få ennå noen hundrelapper. Men om man skulle betale ytterligere 2000 kr for å bytte til PVR-boksen (pris 4000 minus 2000 i retur for 8740 ved reklamasjon), frister heller ikke. PVR-en er heller ikke helt feilfri (mange melder om hakking/bilde som fryser selv ved full signalstyrke og kvalitet) og kan ikke ta opp fra begge tunerne samtidig, noe en PVR med to tunere bør kunne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte denne boksen på SIBA i Stavanger, det tror jeg var i april. Valgte den kun fordi selgeren pushet for fordelene med å ha pausefunksjon, ellers hadde jeg gått for en kroners modellen.

Nå betalte jeg riktignok bare 250,- for den inkl riksTV abb, men jeg blir rimelig forbannet når jeg tenker over at jeg er blitt lurt.

Noen som har hørt noe mer om denne funksjonen noensinne kommer, eller sitter de å tvinner tomler å venter på at folk skal glemme hva de har lovet.

-Tet

Edit:tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Vel. Det var jo Grundig selv som kom med "i løpet av oktober" forrige gang, så i denne sammenhengen har ikke kilde så mye å si, tror jeg. ;) Jeg hadde ikke trodd på det om det så var Kongen selv som kom og banket på døra mi og fortalte det. :p Men, de klamrer seg til Q4 2008 som de refererte til litt tidligere. Så vi får krysse fingrene. Kanskje vi får en digital julegave av Grundig i år... :xmas:

Lenke til kommentar
Er det realistisk å få hevet kjøpet? Er det noen som har fått pengene tilbake på grunn av feilinformasjon?

-Tet

Jada, I dette tilfellet er det en vesentlig mangel som ikke uten videre lar seg utbedre... da må selger enten gi deg det du har kjøpt (evt noe bedre) eller gi deg pengene tilbake. I ditt tilfelle vil det bare bli 250 kroner, ettersom det er det som er differansen mellom de to aktuelle dekoderne.

Men som det har blitt poengtert tidligere i tråden... mye bæ for lite ull... Prisdifferansen til lillebroren er så liten at det ikke er verdt å ta opp kampen. Sjansen for at du får kostnadsfritt bytte opp til PVRen er ganske liten, og ettersom det ikke er noen andre mottakere med tilsvarende funksjonalitet er det bare å beholde mottakeren til den eventuelt blir oppdatert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For en måned siden (12/11) ble det sagt at ny dato for softwareoppgradering er "midten av desember". I dag er det 14.12. Jeg sjekket seinest i går at den fortsatt har softwareversjon 2. Ingen grunn til aktivitet dersom det ikke skjer noe, da dette forumet neppe påvirker om det kommer noen oppgradering eller ikke. Reklamer til forhandleren du kjøpte fra eller kontakt med Grundig dersom du oppfatter dette som en mangel ved produktet du har kjøpt.

Og så kan vi vente i spenning på "midten av desember". I morgen, den 15? Kommende uke? "Manana"?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Egentlig burde dere ta kontakt med media. De ELSKER slike saker som det her.

Tv2-hjelperdegdamen-stemme*: "Sommeren kom og gikk, men ingen oppdatering for Ola...han ringte grundig, som fortalte han at han endelig snart kunne slutte å vente, oktober så skulle han få oppdateringen sin. Glad ventet Ola på oktober..men ingenting skjedde. Grundig har nå lovet han november"...

:p.

Nei, men seriøst, media kan få fart på sakene :).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann, kjøpte denne boksen for en uke siden eller noe sånt på Siba. Da var vi jo så dumme at vi ikke spurte om det fulgte med programkort! Trodde det nesten var en selvfølge(Synes de kunne ha spurt om vi skulle ha et abonement til). Menmen... Så kom vi hjem og så da at det ikk fulgte med noe kort. Vi hadde en dekoder med kort fra før så prøvde det da. Da fant vi ut at dekoderen bare fungerer med kort som er registrert for akkurat dn dekoderen.

Så det vi trenger er egentlig bare en rikstv-kanalpakke/kort. Men ser ikke ut som om de selger kanalpakker seperat. Sååå... Prooblemer...! Kanskje det letteste og rimeligste blir å levere tilbake dekoderen og kjøpe en kanalpakke med redusert pris på dekoderen?

Neida, skal ikke stjele tråden din her, men siden vi er inne på denne dekoderen, så...

Lenke til kommentar
Kanskje det letteste og rimeligste blir å levere tilbake dekoderen og kjøpe en kanalpakke med redusert pris på dekoderen?

Ja, hvis du får levere tilkbake dekoderen, og synes bindingstid er greit, er nok det billigst. Men det enkleste er sannsynligvis å ringe Riks-TV og oppgi serienummer eller noe på dekoderen og be dem sende kort paret med den nye dekoderen. Dersom du allerede har Rikspakke på en annen dekoder, så fortell dem det, og du får rabatt på pakke nummer to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...