Gå til innhold

Grundig DTR 8740 MHP - Endelig oppdatert!


Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig med deg, jeg ordla meg dårlig. Poenget mitt var egentlig at man ikke bare kan troppe opp og kreve å få bytte. Du kan ta det med forhandler, som så skal utføre avhjelp innen rimelig tid. Dvs at de kommer til å ta kontakt med grundig, og så videre :). At man ikke får bytte der og da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, da er vi enig. Og man kan ikke umiddelbart få bytte dersom forhandler i samarbeid med Grundig klarer å oppgradere softwaren slik at pause/timeshift-funksjonen begynner å virke, altså en reparasjon. Det vil jo være den beste løsningen.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
OK, da er vi enig. Og man kan ikke umiddelbart få bytte dersom forhandler i samarbeid med Grundig klarer å oppgradere softwaren slik at pause/timeshift-funksjonen begynner å virke, altså en reparasjon. Det vil jo være den beste løsningen.

Det er sant, men ettersom jeg har hørt plages grundig med softwaren, og derfor tipper jeg at den neppe er ferdig. Men som sagt tidligere; Grundig har sagt at softwaren kommer i september, og da forholder jeg meg til det. Kommer den ikke i september skal jeg snakke med forhandleren. Det kan jo hende de tar tuneren min tilbake og selger den som B-vare.

 

Vi får se hva fremtiden bringer :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Folkens, jeg har snakket litt med grundig. Stillte de et hypotetisk spørsmål ang det her, og det de sa var at dersom en kunde var meget irritert pga alt dette her, så ville de "gjøre det de kunne" for å løse saken for selger og kunde. Altså kanskje kreditere boksen.

 

Så, da er det bare å prøve seg på reklamasjon, så lenge dere ikke starter å nevne meg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sitter dere bare der og venter på at opptakeren skal oppdatere seg selv og er skikkelig misfornøyd, eller har dere forsøkt å kontakte selger eller Grundig?

 

Etter hva en som jobber i bransjen skrev litt lenger opp

dersom en kunde var meget irritert pga alt dette her, så ville de "gjøre det de kunne" for å løse saken for selger og kunde. Altså kanskje kreditere boksen.
så kan det være verdt å gjøre en innsats for å få levere tilbake boksen og prøve å få en rabatt tilsvarende verdien av 8740-boksen på en PVR. Dersom da ikke Grundig lover oppdatering av softwaren i morgen, 100% sikkert, noe jeg tviler på at de gjør.
Lenke til kommentar

Vurderer å betale de ekstra hundrelappene for DTR-8740 sjøl, har ikke bruk for PVR modellen (hvertfall ikke til den prisen), men timeshift funksjonen hadde vært verdt penga for 8740 vs 8720 (Dig. tekst-tv er ikke no must).

 

Når de nå har brukt så lang tid med stadig utsettelser, blir jeg nesten skeptisk til om de sitter med hardwarebegrensninger som gjør at de ikke får timeshiftfunksjonen ferdig i det hele tatt, skulle tro de hadde softwarekompetansen etter å ha utgitt den PVR modellen. Hva om Q4 kommer og går uten timeshift, hmm=/

Endret av Solav
Lenke til kommentar
Sitter dere bare der og venter på at opptakeren skal oppdatere seg selv og er skikkelig misfornøyd, eller har dere forsøkt å kontakte selger eller Grundig?

 

...så kan det være verdt å gjøre en innsats for å få levere tilbake boksen og prøve å få en rabatt tilsvarende verdien av 8740-boksen på en PVR. Dersom da ikke Grundig lover oppdatering av softwaren i morgen, 100% sikkert, noe jeg tviler på at de gjør.

Jeg tror jeg har sendt 5 mailer til grundig angående mangel på oppdatering.

 

Vel, jeg har vurdert å levere inn min mottaker til fordel for PVR, men har vurdert det dithen at det ikke er det store behovet for opptak. Det er pausefunksjon og MHP som er mine krav. TV vil jeg helst se minst mulig av... og med kun NRK og TV2 har jeg heller ingen påskudd til å sitte klistret fremfor TVen. Det er jo uansett bare søppel på reklamefinansiert TV uansett :thumbdown:

Lenke til kommentar

Svar fra Grundig:

 

"Pause Tv/ Time-shift funsksjonen er forsinket da dette er første gang

man har tatt et digitalt signal ut av en digital mottaker for å Pause Tv

på en minne pinne. Conax som er ansvarlig for at ingen ”kan” kopiere

filmer for så videre å selge materiale, har nå godkjent vår tekniske løsning for

å hindre kopiering. Vi er derfor i gang med å lage ny Software/programoppdatering

slik at denne kan legges på luft forhåpentligvis i slutten av oktober.

Du vil få beskjed når du setter på mottakeren din, at ny programvare er tilgjengelig.

Vi beklager at dette har tatt så lang tid, men håper denne nye løsningen sammen med

de andre funksjonene på DTR 8740 kan glede deg i tiden fremmover."

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ikke værre enn at jeg ikke er villig til å betale tusener av kroner for en pvr-boks. Og jeg vil gjerne ha pause-funksjonen. Så da sitter jeg her og venter og håper. Ville blitt rimelig sur hvis pause-funksjonen kom en uke etter at jeg hadde sendt boksen tilbake...

 

Det som irriterer meg er det "det kommer snart, det kommer snart"-pisset deres. Det hadde vært så mye greiere hvis de bare kunne sagt, "dette kommer mars -09". Til og med "nei, dette kommer ikke likevel" hadde vært bedre. De har så liten styring. De burde ansatt en skikkelig prosjektstyrer. Det hele er så uprofesjonelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...