Gå til innhold

Flere her som har testet D300 i D2X modus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hudtoner generelt sett eller ved bruk av blits?

Softet eller fargemessig?

Fargemessig uten bruk av blits.

Ser også at farger generelt virket mer "riktig" enn på andre innstillinger.

Har ikke hatt D300 lenge nok til å bli skikkelig kjent ennå, men inntrykket så langt

er at nøytral gir mer varme i bildene enn jeg har vært vant med fra D80.

Jeg kan jo selvfølgelig tveake dette videre i undermenyene, men D2X modus virket greit nok.

Lenke til kommentar

Klippet fra dpreview.com:

"Nikon, obviously realizing that many users of its previous flagship DSLR will be migrating to its successors, has made available 'Picture Controls' aiming to emulate the color reproduction of the D2X(s) on the new D3 and D300. There are three such controls, mirroring the original color modes I to III. These settings may be used as a base point to add further tweaks and should prove a major time-saver to photographers wishing to upgrade their camera bodies and continue with their existing workflow."

Lenke til kommentar

Har vært ute ok tatt noen bilder med de 3 forskjellige modusene, og det ser ut for at du har rett. Syntes også at hudtonene blir litt bedre.

Så forresten at du har blitt medlem i Nikon Cafe. Ser ut som om du har oppgradert i turbo fart. :)

Lenke til kommentar
Har vært ute ok tatt noen bilder med de 3 forskjellige modusene, og det ser ut for at du har rett. Syntes også at hudtonene blir litt bedre.

Så forresten at du har blitt medlem i Nikon Cafe. Ser ut som om du har oppgradert i turbo fart. :)

He he, stemmer det ja.

Gøyere nå enn på 80 tallet....

PS. Mye fint på Flickeren din....

Endret av Petteram
Lenke til kommentar

Er i samme båt som deg. Var veldig aktiv på slutten av 70 tallet, og hele 80 tallet, men famiie, og jobb tok all tid. Kjøpte et brukt Nikon F5 for 2 år siden, og da var egget lagt.

Kjøpte etter kort tid en brukt Nikon D100, og 2 mnd. senere var jeg eier av D200 med en haug objektiver.

Flicr bildene er 2 år gamle, og er de første jeg tok. Har ikke lagt ut bilder siden, men det blir mye konsert fotografering.

Lenke til kommentar

Bruker nå stort sett instillingen D2XI. Syntes den i de fleste situasjoner er mest allsidg.

Grunninstilingen til D300 har flotte farger, men de er en liten tanke for mettede.

Imponerende i starten, men ble litt lei av de kraftige fargene.

D2XII er litt for kald, og D2XIII er vel så vidt jeg husker, brukt for å få frem farger ved naturfoto, og blir litt for glorete til vanlig foografering.

Uten å ha kalibrert pc skjerm, blir dette min personlige, og lett subjektive mening.

Lenke til kommentar

oldistreff! tøft.

Jeg hoppet rundt med Nikon F Photomic på 70 tallet -

oppdaterte til F3 sent på 80-talllet .....og var godt fornøyd.

Slo så til med en Nikon Coolpix 3500, som lever så vidt enda, før det ble D300 i vinter.

Men har ikke oppgradert firmware enda - så det er tydligvis noen spennende ting i vente.

Er det noen som vet hva oppgradering til Capture NX vil koste?

Lenke til kommentar

D2XI brukes også av meg flittig på portrettbilder.

Når det gjelder Vivid har jeg testet en del på makrobilder av blomster. Synes Vivid blir litt i meste laget kraftige farger, men justerte litt ned saturation på denne innstillingen.

I utgangspunktet liker jeg egentlig de tre D2X innstillingene bedre enn D300.

Det er jo kjempefint med D300; alle valgmulighetene.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva oppgradering til Capture NX vil koste?

Hvis du mener fra NX 1.x til NX2.

Priser i USA: Suggested retail price of US$179.95, or US$109.95 if upgrading from Capture NX 1.x

Edit; Norske priser ser ut til å være 890,- for oppgradering og 1590,-. for "ny" versjon.

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar

Ja det var fra 1x til 2 jeg mente.

De Norske prisene var vel ikke så ille.

Jeg prøvde å kjøpe på nikon.com for en tid tilbake, men det var forbeholdt de som har USA adresse.

Jeg ser også at NIX har oppdatert sine filtre til Capture NX 2

Jeg har litt sansen for de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...