Movieheart Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg har altså en HP Pavilion dv6184 bærbar pc som jeg sliter litt med. Når jeg skal legge meg om kvelden gidder jeg ikke å skru av pcen så jeg setter den i dvalemodus istedet ved å lukke igjen lokket. Det går fint det og pcen slokner. Men om morgenen igjen bruker jeg å våkne av at viften på pcen går for fullt og at pcen er "våken" igjen. Altså den har gått ut av dvalemodus. Er det noen som vet hva dette problemet kan være? Og det at viften går for fullt er et annet problem jeg har også. Pcen har for vane å skru på viften ved den minste beregning av prosessoren. Det er ofte at jeg sitter å surfer på internett mens viften går for fullt. Veldig irriterende siden jeg da har problemer med å høre musikken og andre lyder fra pcen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er mest sannsynlig et program eller noe som starter opp i pc-en din, har du satt microsoft updates til og søke etter oppdateringer på dette tidspunktet kanskje? Antivirus søk satt til og starte og søke på dette klokkeslettet? Sånne ting kan ha gjort at den går ut av dvalemodus. Med mindre du sover urolig og kaster ting ned på dataen i søvne da så den vokner. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Tror ikke jeg kaster noe på den nei. Mulig det er noe updates ja. Skrudde av de på antiviruset men hjalp ikke. Mulig det er Windows Update. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Du får gå og endre når pc-en skal søke etter oppdateringer. Tror det bare var og høyreklikke på min datamasking så kunne du endre det der i XP, jeg gikk over til vista og små glemt alle funksjonene til XP i hodet. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Kjører Vista selv jeg. Skjekket Windows Update, men fant ikke noen alternativer for når den skulle søke etter oppdateringer. Eneste plassen jeg kunne velge tidspunkt var under Installer oppdateringer automatisk. Men det alternativet bruker ikke jeg. Jeg har det på at den skal laste ned oppdateringer, men at jeg skal velge når de blir installert. Kanskje jeg skal velge at den skal se etter oppdateringer og så må jeg bestemme om de skal lastes ned og installeres? Men den kommer sikkert til å "våkne" da også siden den skal se etter oppdateringer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Du kan jo prøve på det, er det en spessiel grunn til at du ikke skrur av pc-en? jobber den med om noe på natten? for det tar jo ikke mer en 30 sekunder kanskje til vista er igang. er jo avhengig av pc-en selvsagt. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Tja... Er vell kanskje fordi jeg ikke gidder å vente på at den skal starte opp når jeg våkner om morgenen. Er så mye lettere å bare flippe opp lokket og sette i gang. Bruker også å skru av strømmen til pcen så strømforbruket blir ikke noe mer av at den står på. Batteriet holder akkurat til neste morgen. Ja faktisk. Pcen bruker hele batteriet på å stå i dvalemodus hele natten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Der har du kanskje svaret ditt, når pc-en går tom for strøm så får den strøm fra ledningen din og starter opp igjen for full maskin og vekker deg fra skjønnhets søvnen hehe. Hva med og la pc-en gå via vanlig strøm så den ikke bruker opp batteriet så kanskje du unslipper problemet ditt Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Mulig det. Hadde på strøm i natt faktisk siden jeg drev å lada mobilen, og da startet ikke pcen opp. Men det skal da være veldig rart at den får strøm fra ledningen når det ikke skal være noe strøm i den ledningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Mulig det. Hadde på strøm i natt faktisk siden jeg drev å lada mobilen, og da startet ikke pcen opp. Men det skal da være veldig rart at den får strøm fra ledningen når det ikke skal være noe strøm i den ledningen. Dratt ut ledningen fra stikk kontakten? er det mulig og ikke få strøm til noe vis ledningen og alt er koblet til pc-en og strøm utakket? Trodde vis pc-en var koblet til strøm uttaket og alle ledninger var koblet i pc-en så fikk den strøm? eller er det bare meg som surrer litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Er nok windows, etter å ha installert vista SP 1 så funket hvilemodus som konge Endret 9. juli 2008 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Har SP1 jeg også. Men det endret ingenting. Var likedan før. I teorien skal jo ikke pcen få noe strøm når kontakten er trukket ut eller bryteren på forgreineren er skrudd av. Det går jo ikke noe strøm i ledningene så den skal ikke få noe strøm. Det kan eventuelt være bittelitt strøm igjen, men ikke nok til å starte pcen. Men skal prøve å trekke ut kontakten som står i pcen også. Så får vi se om det endrer noenting. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Kan meddele at det ikke funket å trekke ut kontakten fra pcen. Den voknet av seg selv likevell. Så er det noen som har andre forslag til hva det kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå