isbit Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Er det riktig at Staten betaler begravelsene til norske kjendiser, eller bør folk betale dette selv, som alle andre må? Eller bør kanskje Staten betale alle begravelser? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Staten bør uten unntak ha en "alle eller ingen" politikk - når det gjelder begravelser. Med de formuene vi har her i landet synes jeg helt klart at de burde dekke alle. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Mest sansynlig Harald Heide Steen jr. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Enig med alle eller ingen... Det er mange gamle idag med minstapensjon som faktisk begynner å legge av penger til egen begravelse. En begravelse kan koste rundt 15-20.000 og da er det ikke medregnet gravstein. Kostnader til begravelse mv. er ikke fradragsberettiget. (Slike kostnader kan trekkes fra i arveavgiftsgrunnlaget.) Lenke til kommentar
isbit Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Enig med alle eller ingen... Det er mange gamle idag med minstapensjon som faktisk begynner å legge av penger til egen begravelse. En begravelse kan koste rundt 15-20.000 og da er det ikke medregnet gravstein. Kostnader til begravelse mv. er ikke fradragsberettiget. (Slike kostnader kan trekkes fra i arveavgiftsgrunnlaget.) MÅ man ha begravelse? Hva skjer om man ikke har råd? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Da kan ting som dette skje: http://www.pd.no/lokale_nyheter/article2439188.ece Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg syntes det enten aksl være alle eller ingen. Alle kommer jo til å dø en gang uansett så en begravelse burde vel alle ha rett på? Men hvis du er medlem i en eller annen forening så vet jeg at noen sponser deler av begravelsen. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Staten bør sørge for begravelse/kremmering og eventuelt sivil/kirkeseremoni for ALLE sine borgere. Ikke blomster, kake, snitter, gravøl osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå