Nimrad Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg har nettopp fått et pentax k20d. Og nå lurer jeg på hvilket kort jeg bør kjøpe til det. Jeg bryr meg døyten om overføringshastighet til PC, har god tålmodighet, men hvor raskt bør det være mtp å ta seriebilder? Vil ha billigst mulig uten at det går ut over hva kameraet kan prestere. Trenger bare hastighet, så kjøper jeg så stort som lommeboka tillater. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Ville ha valgt et Sandisk 4GB Extreme III (eventuelt et 8GB), tipper (uten å vite sikkert) at Sandisk Ultra II vil begrense skrivingen fra kamera til kortet. Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Prisforskjellen på ett Extreme og ett Ultra er liten, og Extreme-kortene skal være mer robuste også, så hvorfor spare på det? Så har en ett kort som om en ikke trenger hastigheten nå, uansett er klart for raskere kamera. Men husk, ett RAW bilde tar jo 15-20mb, og kameraet tar vel ca 3 stk i sekundet...og med 10mb/sek tar det da 9 sekunder å lagre 1 sekund bilder, mens med 20mb/sek tar det 4.5 sek. Så på den måten er kameraets buffer raskere klart til å ta nye bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå