Admin'c Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 har opplevd det, men bruker aptitude dist-upgrade så får jeg presset dem inn virker som om de avhenger av en ny pakke som ubuntu ikke vil installere selv med vanlig aptitude upgrade Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hva er poenget med aptitude upgrade? Apt-get upgrade vil jo laste ned oppdateringer til alle pakker du har installert... Hva gjør egentlig atitude i forhold til apt-get i dette tilfelle? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 at jeg brukte aptitude var pga vane, pleier å bruke aptitude i stedet for apt-get. Fordelen skal være at den fjerner unødvendige dependencies når man fjerner pakker som har krevd dem og de ikke er i bruk lenger. Men som sagt er det vane. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Noen andre som opplever at den ikke vil installere oppdateringer halvparten av tiden? Nei. Hva slags feilmelding får du? Ingen, vinduet blir bare hvitt uten at den spør etter passord. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 @ RattleBattle: Den feilmeldingen for Desktop ser ut for meg som at du forsøker å dele den ut uten å være logget inn, derav "access denied". Du kan evt. prøve å sette opp en ny brukergruppe "deling" (f.eks.) i Control Center->Users and Groups, legge til de brukerne som skal ha deleprivilegier inn i den gruppen, og så la kun "deling"-gruppen få tilgang til shares. Kikk også på Control Center->Shared Folders. Men jeg ville vel kanskje ikke dele ut ditt eget skrivebord, hvis jeg var deg. Det er da bedre å lage et eget filområde eller en diskpartisjon som er beregnet for bare deling av filer. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Den feilmeldingen for Desktop ser ut for meg som at du forsøker å dele den ut uten å være logget inn, derav "access denied". Jeg har faktisk også fått denne feilmeldigen ved oppsett av første delte mappe med samba fom 8.04, men for min del har det vel vært hendig med Windows erfaring, for jeg prøver alltid en restart før google når noe ikke går som forventet. Så har ikke brukt noe tid på å irritere meg over det. Men da vet jeg nå at det holder å logge ut/inn for denne meldigen. Etter at en mappe er satt opp for deling har jeg forresten ikke sett denne meldingen igjen, så det er bare første gang, og det gjelder ikke Kubuntu. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 @ RattleBattle: Den feilmeldingen for Desktop ser ut for meg som at du forsøker å dele den ut uten å være logget inn, derav "access denied". Du kan evt. prøve å sette opp en ny brukergruppe "deling" (f.eks.) i Control Center->Users and Groups, legge til de brukerne som skal ha deleprivilegier inn i den gruppen, og så la kun "deling"-gruppen få tilgang til shares. Kikk også på Control Center->Shared Folders. Men jeg ville vel kanskje ikke dele ut ditt eget skrivebord, hvis jeg var deg. Det er da bedre å lage et eget filområde eller en diskpartisjon som er beregnet for bare deling av filer. Det holder med å logge seg ut og inn. Jeg ble meldt inn i gruppen "sambashare", men det trer ikke i kraft før jeg logger ut og inn. Poenget er at jeg ikke får noe beskjed, men tror det er noe galt og begynner å feilsøke på Google. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Det holder med å logge seg ut og inn. Jeg ble meldt inn i gruppen "sambashare", men det trer ikke i kraft før jeg logger ut og inn. Var det slik at det poppet opp en passord promt ved dette stadiet i 7.10 og de foregående, eller hvordan var det man fikk endret rettigheter "on the fly" før tro...? Ellers er jeg ening i at slike ting gir et litt dårlig inntrykk, og bør løses raskt. I det hele tatt mener jeg Ubuntu har en relativt lang vei å gå når det gjelder forståelige feilmeldinger og hjelp rundt disse. Her har etter min erfaring MS reist kraftig i fra med Vista. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Har ikke opplevd et eneste problem med U8.04 - hverken på min 32-bits eller 64-bits-maskin. U8.04 er rett og slett det beste OS'et jeg har brukt. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Når Canonical slapp den nyeste... Husker dere den gang DA dette skjedde, folkens? Vanskelig, dette her... Sorry, kunne ikke la være. Endret 28. juli 2008 av bolt Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Forsåvidt enig bolt (utrolig mange som ikke kan regelen), men å grave i 18 dager gamle diskusjoner for noe sånt var litt drøyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå