m0g1e Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har en omformer som kom med skjermkortet til bruttern. (En DVI- til HDMI) Har kastet meg på tanken om å prøve denne på et skjermkort jeg har her og kanskje lage en "HD"-PC for 1080p TV-en. Vil gjerne se MKV-filene mine i fullt format. Noen formeninger om hvorvidt kvaliteten er den samme på DVI-overgangen enn med en pur og kvalitetsikret HDMI-utgang på skjermkortet ? Danke für die tilbakemeldings Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 HDMI og DVI er i bunn og grunn den samme teknologien, så kvalitetstapet vil være lik null. Det er digitale signaler vi snakker om... Forskjellen på de i grove trekk er at HDMI kan overføre lyd samtidig, og har en annen utforming av kontakten. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 HDMI og DVI er i bunn og grunn den samme teknologien, så kvalitetstapet vil være lik null. Det er digitale signaler vi snakker om... Forskjellen på de i grove trekk er at HDMI kan overføre lyd samtidig, og har en annen utforming av kontakten. Tusen hjertelig takk alex akkurat det jeg trengte å høre Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Litt andre spørsmål rundt det samme: - Hva er makslengde på HDMI-kabel? - Finnes det omformere som tar DVI+stereo-jack = HDMI slik at jeg har lyd på den også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 http://www.computercablestore.com/4M_HDMI_...s_PID10881.aspx Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Litt andre spørsmål rundt det samme: - Hva er makslengde på HDMI-kabel? Hvis du tenker på kvalitet så tror jeg ikke det betyr noe. Kvaliteten er like bra om den er 2 eller 10 meter. Eneste som stopper deg er vel prisen. Lange HDMI-kabler koster flesk. Kjøpte en Monster kabel på 4m. Den kostet 1200,- på Expert. Mulig det finnes billigere andre steder, håper det for andre som trenger det samme iallfall Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 ClasOhlson selger 10m HDMI for 498 Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Kjøpt den billigste HDMI kablen du kan finne. Det er digitalt signal, 0 og 1, enten kommer 0 og 1 fram ellers så gjør dem ikke. Gjør dem ikke, så er kablen fucka. Ingen vits å bruke tusenvis av kroner. obergeru har et bra forslag Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Tror ikke cheeba likte å høre det der Endret 9. juli 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå