Gå til innhold

DVI --> HDMI-utgang. Hvilket kvalitettap finnes det?

Anbefalte innlegg

Har en omformer som kom med skjermkortet til bruttern. (En DVI- til HDMI) Har kastet meg på tanken om å prøve denne på et skjermkort jeg har her og kanskje lage en "HD"-PC for 1080p TV-en. Vil gjerne se MKV-filene mine i fullt format.

Noen formeninger om hvorvidt kvaliteten er den samme på DVI-overgangen enn med en pur og kvalitetsikret HDMI-utgang på skjermkortet ?

Danke für die tilbakemeldings :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HDMI og DVI er i bunn og grunn den samme teknologien, så kvalitetstapet vil være lik null. Det er digitale signaler vi snakker om...

Forskjellen på de i grove trekk er at HDMI kan overføre lyd samtidig, og har en annen utforming av kontakten.

Tusen hjertelig takk alex :D akkurat det jeg trengte å høre ;)

Lenke til kommentar
Litt andre spørsmål rundt det samme:

- Hva er makslengde på HDMI-kabel?

Hvis du tenker på kvalitet så tror jeg ikke det betyr noe. Kvaliteten er like bra om den er 2 eller 10 meter. Eneste som stopper deg er vel prisen. Lange HDMI-kabler koster flesk. Kjøpte en Monster kabel på 4m. Den kostet 1200,- på Expert. Mulig det finnes billigere andre steder, håper det for andre som trenger det samme iallfall :p

Lenke til kommentar

Kjøpt den billigste HDMI kablen du kan finne. Det er digitalt signal, 0 og 1, enten kommer 0 og 1 fram ellers så gjør dem ikke. Gjør dem ikke, så er kablen fucka. Ingen vits å bruke tusenvis av kroner. obergeru har et bra forslag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...