Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link DIR-615 + get, har internett, men IKKE NETTVERK

Anbefalte innlegg

Jeg har det særeste problemet jeg har vært borti. Jeg har trådløst internett på 3 pcer i huset, men seg i mellom har jeg ikke nettverk. Jeg kan ikke pinge på navn og jeg får ikke opp noen andre pcer på lokalnettverket. De er alle i samme arbeidsgruppe (workgroup) og jeg har oppdatert til siste firmware på D-linken. Noen som har noen idè? Har googla og stått i, men mislyktes å finne noen med samme problem.

Endret av fanco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har du prøvd og resete Ruteren? Det kan du gjøre endten ved en knapp på selve boksen eller ved og logge deg inn på ruteren og gjøre det i menyene.

Standard IP for logge seg på en D-Link DIR-615:

IP: 192.168.0.1

Usr: Admin

Pwd: <blank>

Viss ikke kan det være at det er noen andre instillinger som kan ha skjedd noe med, så må du rett og slett se deg rundt i menyene på ruteren. Slike problem oppstår veldig lett, men er ikke like lette og løse.

Prøv det og kom med tilbakemelding om hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Hei, har du prøvd og resete Ruteren? Det kan du gjøre endten ved en knapp på selve boksen eller ved og logge deg inn på ruteren og gjøre det i menyene.

Standard IP for logge seg på en D-Link DIR-615:

IP: 192.168.0.1

Usr: Admin

Pwd: <blank>

Viss ikke kan det være at det er noen andre instillinger som kan ha skjedd noe med, så må du rett og slett se deg rundt i menyene på ruteren. Slike problem oppstår veldig lett, men er ikke like lette og løse.

Prøv det og kom med tilbakemelding om hvordan det gikk :)

Jeg har resatt routeren sikkert 20 ganger, samt kabelmodemet. Prøvd alle innstillinger jeg har funnet, deretter forsøkt på nytt. Har også forsøkt å slå av dhcp serveren respektivt på kabelmodem deretter på router og omvendt, uten hell :(

Lenke til kommentar

Hm, det var da voldsomt :)

Når begynte det og skje? Hvis du husker når det skjedde vet jo sikkert hva du gjorde som forårsaket det.

Jeg har bare Cisco systems på linje fra Lyse og det har jeg aldri hatt noen problem med.

Prøv og bytt ut ruteren med enn annen, prøv også å kable nettverket så vi kan finne ut om det er feil i wireless programvaren i ruteren.

Det er jo tydeligvis i ruteren det er noe galt sånn mest sannsynligvis.

Om det var noe galt med en datamaskin, tror jeg ikke det hadde vært noe problem og finne de andre maskinene på nettverket.

Man skal heller ikke se bort i fra at det er Firewall som er problemmet, at du er blokkert til alle andre porter, enn ut uplinken i ruteren om du forstod hva jeg mente.

Noe galt er det vertfall, prøv ut forskjellige ting så skal jeg pønske ut flere årsaker :p

Lykke til

Johsse-

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Hm, det var da voldsomt :)

Når begynte det og skje? Hvis du husker når det skjedde vet jo sikkert hva du gjorde som forårsaket det.

Jeg har bare Cisco systems på linje fra Lyse og det har jeg aldri hatt noen problem med.

Prøv og bytt ut ruteren med enn annen, prøv også å kable nettverket så vi kan finne ut om det er feil i wireless programvaren i ruteren.

Det er jo tydeligvis i ruteren det er noe galt sånn mest sannsynligvis.

Om det var noe galt med en datamaskin, tror jeg ikke det hadde vært noe problem og finne de andre maskinene på nettverket.

Man skal heller ikke se bort i fra at det er Firewall som er problemmet, at du er blokkert til alle andre porter, enn ut uplinken i ruteren om du forstod hva jeg mente.

Noe galt er det vertfall, prøv ut forskjellige ting så skal jeg pønske ut flere årsaker :p

Lykke til

Johsse-

Takk for svar, jeg har prøvd å kable det, uten hell. Og alle firewalls på enkeltpcene er slått av. På ruteren forstår jeg det sånn at det eneste jeg kan slå av er SPI, (i firewall menyen), men aner ikke hva dette er. WPI er forresten også slått av for å fjerne den idiotiske sertifikatfeilen ved pålogging. Har hatt nettverk i 2-3 minutter rett etter restart og resetting, men det forsvant når jeg la inn WPA, gjorde ingen endringer bortsett fra å slå på det, men det kommer derimot ikke tilbake når jeg slår det av igjen...Håpløse greier :)

Endret av fanco
Lenke til kommentar

Veldig merkelig!

Jeg kommer ikke på noe mer i farten, men det kan jeg tenke litt på.

Hadde en liggnende ruter tidligere, det var modellen under.

Jeg tror jeg aldri opplevde noe liggnende, spør levrandøren av nettet, det kan være det ligger hos dem. Tviler på det men det er verdt og prøve.

Nok en gang lykke til :)

Johsse-

Lenke til kommentar
Jeg har det særeste problemet jeg har vært borti. Jeg har trådløst internett på 3 pcer i huset, men seg i mellom har jeg ikke nettverk. Jeg kan ikke pinge på navn og jeg får ikke opp noen andre pcer på lokalnettverket. De er alle i samme arbeidsgruppe (workgroup) og jeg har oppdatert til siste firmware på D-linken. Noen som har noen idè? Har googla og stått i, men mislyktes å finne noen med samme problem.

Hvor bor du??

Holder selv til på Karmøy og har hatt store problemer med mitt dlink modem (655) og Get etter at de oppgraderte utstyr og skiftet til nytt modem 18 juni (nesten tre uker siden. Problemet mitt var at modemet ikke klarte å holde på linjen mer en 5 min i slengen. Måtte så bort og restarte modemet og selv da var det ikke sikkert at det fikk kontakt på flere timer. Har selv prøvd alt som er å prøve, vært i kontakt med Get, som har sjekket linjen og alt har vært fint (selvsagt når det er kontakt med modemet ), fått nytt modem (fortsatt samme problem) og til slutt gikk de med på å sende tekniker hjem førstkommende torsdag.

MEN plutselig for 2 dager siden begynte modemet å fungere som det skulle og har ikke vært nede på 3 dager.

Tydligvis har Get hatt problemer med utstyret sitt etter oppgraderingen, men det hadde vært kjekt om de kunne i så fall gått ut og innrømmet at de har problemer.

I morgen skal jeg bort og forlange prisreduksjon på neste regning :hrm:

grrrrrrrr

Lenke til kommentar

Da har du forsåvidt svaret på spørsmålet ditt da :)

Er ikke lett for selskap som nettopp har slått gjennom og gjøre det godt. Var på samme måte med Telenor for mangen år siden, f.eks. da ADSL kom :p Det var noe herk! Telenor hadde ikke styringen i det hele tatt. Men de har bedret seg litt siden det, men jeg byttet fra dem fordi de er egentlig var for ustabile for mitt bruk av web.

Post nr. 333, halveis til helvette :D unnskyld ordbruken :)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Da har du forsåvidt svaret på spørsmålet ditt da :)

Er ikke lett for selskap som nettopp har slått gjennom og gjøre det godt. Var på samme måte med Telenor for mangen år siden, f.eks. da ADSL kom :p Det var noe herk! Telenor hadde ikke styringen i det hele tatt. Men de har bedret seg litt siden det, men jeg byttet fra dem fordi de er egentlig var for ustabile for mitt bruk av web.

Post nr. 333, halveis til helvette :D unnskyld ordbruken :)

Takk for svar, men jeg stiller meg skeptisk til at GET skal ha noen innvirkning whatsoever ettersom jeg burde hatt nettverk med kun d-linken og get utkoblet, noe jeg ikke har. Så fortsett gjerne med innspill for jeg har ikke mer å komme med :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

Opplever samme problemet med D-link DIR-615 + Hesby nett. Bittorent klient fungerer perfekt, port opnet, men internet explorer vil ikke. Det er kommet en ny firmware med QoS engine for gamere som kan lastes ned her

Fant løsningen på nettet:

what i did was i Made a DHCP reservation for the machines that im running on this network, then i went into the internet properties and setup the IP (and subnet mask, etc) that i had on the DHCP reservation list

I think my network card was trying to establish an IP and it was interfering with the routers IP configuration process. this way the router is calling all the shots and your network card is hooked up to the DHCP server

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Takk for svar, men jeg stiller meg skeptisk til at GET skal ha noen innvirkning whatsoever ettersom jeg burde hatt nettverk med kun d-linken og get utkoblet, noe jeg ikke har. Så fortsett gjerne med innspill for jeg har ikke mer å komme med :p

Jeg ville ha lett på innstillingene på routeren etter client isolation.

Hvis du greier å pinge de andre så kan det være Vista som gir deg trøbbel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...