Gå til innhold

Trenger annbefaling på 220 til 110volt adapter

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjenner noen til et sted der jeg kna kjøpe en rimelig 220 til 110 volt adapter? den trenger egentlig bare å kunne levere output på rundt 150watt, men siden pumpen den skal drive kan måtte stå på i lengre perioder vil jeg gjerne gå for litt overkapasitet for sikkerhets skyld så den ikke overoppheter.

Kan noen tipse meg? :)

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke tipse deg med et spesielt adapter, men jeg kan gi deg et tips til noe du burde tenke på.

Hvis det er en pumpe beregnet på 110V/60Hz så vil den gå noe saktere hvis du kjører 50Hz på den. Resultatet er da at den vil ikke kunne levere samme mengde pr. tidsenhet som den ville ved 60Hz.

Er det snakk om en to eller trefaser på motoren?.

Her finner du noen omformere som kan omforme begge veier, noe som kan sies å være en fordel hvis du skulle få bruk for en omformer til noe annet på et senere tidspunkt. Den eneste umiddelbare ulempen jeg kan se med disse omformerene er at de ikke har norsk støpsel på noen av kontaktene.

Clas Ohlson har ogåså adapter, da må du gå for adapteret med 300VA.

Merk deg at alle disse adapterene er beregnet for 2 fas.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Det er ikke godt å si om det er en 3 fase eller 2 fase pumpe. Det sto ingen ting spesifikt anngående det,Men siden det er en akvariumspumpe så rengner jeg nesten med at den er 2 fas.

Hva som skjer om man går i fra 60Hz til 50Hz er at turtallet på motoren faller noe, men om man mister noe dreiemoment er jeg imiddlertid ikke sikker på. Det må nesten noen andre svare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...