Gå til innhold

trenger rad om hvilket digitalt kamera/scanner jeg bor kjope

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjope presang til min nevo som onsker seg et digitalt kamera. Tenker pa a kjope et til meg selv ogsa. Ma vare enkelt i bruk, og med bra kvalitet og ikkekoste mer enn 3000-4000. Har noen noen anbefalinger? Lurer pa dette med scanner - hvilken kvalitet far man pa fotoene? Jeg mener, jeg vil kun onske a skaffe meg en scanner dersom bildene vil vare i like mange ar som et foto man fremkaller professionellt gjor. Kan noen gi rad her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ta en titt på anbefalingene til Akamera.no. Der er det en egen side dedikert til prisgruppe 3-5000 kroner.

Man får god kvalitet når man skanner. Best kvalitet får man hvis man skanner negativet direkte i en god filmskanner.

Skanner man fra papirkopien, f.eks. en 10x15 cm., risikerer man dårligere resultat.

Jeg skjønner ikke hva du mener med holdbarhet. Et digitalt bilde kan vare evig - i motsetning til et "analogt" bilde som nødvendigvis vil forringes med tiden.

Kanskje du tenker på skriver? På en god skriver vil bildene ihvertfall vare 20 år. Og man vil fremdeles ha det digitale bildet tilgjengelig, og kan lage nye kopier på papir når det falmer.

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...