Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hente ut filer fra kræsja pc

Anbefalte innlegg

Hei, har en pc som har kræsja seg, kjører windows xp home. Når jeg slår den på kommer den til menyen hvor den spør om jeg vil starte pc'n fra "siste fungerende konfurigasjon", sikkermodus osv. Uansett hvilken jeg velger starter bare pc'n pånytt. Kjørte Knoppix (Linux fra cd) for å prøve å hente ut filene.

Da jeg vellyket kom inn og jeg så at alle filene var der ble jeg overlykkelig, men den ville ikke la meg kopiere filene over på den eksterne harddisken kom bare opp en feilmelding "Could not write to disk sda1" prøvde med en USB minnepenn da jeg tenkte disken ikke var kompitabel men den funka heller ikke. Har noen der ute et program (Feks linux basert cdrom) som kan få ut filene?

Håper dere kan svare meg raskt da jeg skal til vennen min i fredrikstad idag og hjelpe ham med filene igjen.

Takktakk:D

Endret av Panny60
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, tenkte på ubuntu jeg også, men har dere noen andre programme0;r da jeg prøvde en linux distro sist (knoppix) og det fungerte ikke. Må kjøre en times tid til han kompisen min så litt kjipt om ubuntu også ikke kommer til å funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...