Gå til innhold

Lyd AB -> Høytaler A spille A, B B

Anbefalte innlegg

Unnskyld om enmetittelen ble vanskelig p skjønne, men jeg vet ikke om noen annen kort måte å si det på.

Jeg lurer på om det finnes noen programmer som kan gjøre slik at jeg kjører ut-lyden på en utgang på hovedkortet, og alt resten på en annen.

Det jeg har kommet fram til ved hjelp av Realtek HD Autio Mananger er bare at den sender ut samme lyd til begge.

Jeg hadde tenkt på å kjøre Winamp til høytalere og spill til hodetelefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører du vista? Jeg har minimal erfaring med lyd på vista men har du ikke der mulighet for å stille lydkildene inderviduelt? Det er et lite stykke på vei. Men jeg tror os'et plukker opp de forskjellige lydstrømmene fra forskjellige programmer og så sender de til lyddriverene (realtek mananger.. bla bla) Forskjeller mellom XP og vista er her at vista styrer volumet til strømmene før de sammles. Men de sammles alikevell FØR de kommer til driverene.

Altså, lydkortet mottar kun en lydstrøm. Og denne kan da ikke spilttes over to utganger utifra innholdet!

På grunnlag av min ytterst lave erfaringsnivå er da konklusjonen at de på finne deg ett veldig uvanlig lydkort med tilhørende software...

Men om du muligens kan skille mellom to forskjellige lydkort i vista vet jeg ikke. Altså at du har to lydkort i pc'en.

Uansett må noen andre redde meg ut her, mulig jeg er langt bortafor jordet!! :whistle:

Lenke til kommentar

@ Smith: Heh, om jeg må få tak i noe spessielt så klarer jeg meg vel med det allt annet folk klarer seg med. :p

Men ja, det er vista. Hadde på følelsen at det kunne gå siden jeg kunne stille på lyden til hvert enkelt program. Men jeg er helt blank når det kommer til lyd.

@JohndorMAKT: Det jeg hadde tenkt på var det å ha musikk (fra winamp) til høytalere og resten på headset. Tenkte jeg kunne gjøre dette med to av lydportene fra det innebyggede lydkortet. Jeg har fått til samme lyd på begge utgangene. Om det hjelper. :p

Lenke til kommentar

Ah, til dette trenger du hvertfall i Windows XP og 2000 å ha to lydenheter installert på maskinen. Om ditt lydkort gir deg dette er uvisst, men det er bare å sette i et ekstra lydkort for å få dette.

I Windows setter du at default lydenhet skal være der du vil ha alt annet enn musikk og så går du i Winamp i Options->Preferences->Plugins->Output->Direct Sound Output->Device hvor du velger lydenheten hvor du ønsker at musikken skal avspilles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...