GamleErik1992 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Tenker på å kanskje kjøpe en TV fra USA ettersom det er EKSTREMT mye billigere(Tjener minst 5000 på en 42" med 25%mva og 1000kroner i frakt), men lurer på hvordan frakten blir, er det mulig i det hele tatt? Egentlig et ganske dumt spørsmål, men tenkte kanskje noen her viste noe? EDIT: Slenger også på spørsmålet om PC-skjermer? Takk på forhånd! Endret 8. juli 2008 av GamleErik1992 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Så klart er det mulig! JetCarrier kan hjelpe deg. Jeg har brukt de ved et par anledninger tidligere, og det fungerer veldig bra. Bare husk å gi dem all dokumentasjon på kjøpet, så går alt forholdsvis raskt og greit. Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Så klart er det mulig! JetCarrier kan hjelpe deg. Jeg har brukt de ved et par anledninger tidligere, og det fungerer veldig bra. Bare husk å gi dem all dokumentasjon på kjøpet, så går alt forholdsvis raskt og greit. Men anbefaler kjøp hos etablerte nettbutikker i USA. Prøvd meg på kjøp via f.eks ebay og ble forsøkt svindlet der. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 glepa: Jeg svarte bare på frakten av skjermen, selve kjøpet i USA er noe han ordner med selv. JetCarrier fungerer slik at du får din "egen" adresse til en postboks i USA, og når varene du bestiller kommer dit blir de vidresendt via fly/båt til Norge - til din egen adresse. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Er det også ikke en god del tollavgifter som må tas hensyn til? Lenke til kommentar
spitz Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Er det også ikke en god del tollavgifter som må tas hensyn til? Kun moms og fortollingsgebyr, det er ikke toll på elektroniske apparater. Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Takk for svar Men hvordan fungerer momsen? skal jeg legge på 25% (norsk) moms? eller skal jeg først trekke fra den amerikanse momsen (på ??) og så ta norsk moms? Takk for alle svar igjen Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Du må legge på den norske momsen på kjøpesummen. Si, bare for å ta et eksempel, at du betaler 5000 for tv'en. Da blir det 5000 x 1,25 = 6250,-, pluss forenklet tollbehandlingsgebyr og fraktkostnader. Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Var det jeg trodde (og hadde brukt til utregning til nå) Frakten med JetCarrier blir ca. 1000 kroner for en 24" pc skjerm (med fly), så da tjener jeg en god del på det fortsatt Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hvilket skjerm og tv er det du har tenkt å kjøpe i statene? Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hva med forskjell i volt. Har de ikke 110 eller 120 volt i strømnettet der borte. Har egentlig tenkt tanken selv, men det er for mye usikkerhetsmomenter med det foreløpig. Kan ikke noen være prøvekanin Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 hva med tv formatet ? den analoge delen av sendingene i Norge er pal. i USA var vist betegnelsen NTSC så lenge apparatet kan ta inn de rette tv formate så skulle det ikke være noe problem. enkelt elektriske apparater har bare en slags bryter for å vaksle mellom 110 og 220 volt. Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 glepa: Jeg svarte bare på frakten av skjermen, selve kjøpet i USA er noe han ordner med selv. JetCarrier fungerer slik at du får din "egen" adresse til en postboks i USA, og når varene du bestiller kommer dit blir de vidresendt via fly/båt til Norge - til din egen adresse. Jada har jetcarrier adresse selv.. men prøvde meg på å kjøpe utstyr via ebay for å spare enda noen kroner. Det gikk til helvete... takk og pris brukte jeg paypal og kredittkort. Fikk da tilbake pengene fra kort selskapet asap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå