Gå til innhold

Bestille større elektroniske artikler fra USA...

Anbefalte innlegg

Tenker på å kanskje kjøpe en TV fra USA ettersom det er EKSTREMT mye billigere(Tjener minst 5000 på en 42" med 25%mva og 1000kroner i frakt), men lurer på hvordan frakten blir, er det mulig i det hele tatt?

Egentlig et ganske dumt spørsmål, men tenkte kanskje noen her viste noe?

EDIT: Slenger også på spørsmålet om PC-skjermer? :)

Takk på forhånd!

Endret av GamleErik1992
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så klart er det mulig! JetCarrier kan hjelpe deg. Jeg har brukt de ved et par anledninger tidligere, og det fungerer veldig bra. Bare husk å gi dem all dokumentasjon på kjøpet, så går alt forholdsvis raskt og greit.

Men anbefaler kjøp hos etablerte nettbutikker i USA. Prøvd meg på kjøp via f.eks ebay og ble forsøkt svindlet der.

Lenke til kommentar

glepa: Jeg svarte bare på frakten av skjermen, selve kjøpet i USA er noe han ordner med selv.

JetCarrier fungerer slik at du får din "egen" adresse til en postboks i USA, og når varene du bestiller kommer dit blir de vidresendt via fly/båt til Norge - til din egen adresse.

Lenke til kommentar

hva med tv formatet ?

den analoge delen av sendingene i Norge er pal.

i USA var vist betegnelsen NTSC

så lenge apparatet kan ta inn de rette tv formate så skulle det ikke være noe problem.

enkelt elektriske apparater har bare en slags bryter for å vaksle mellom 110 og 220 volt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
glepa: Jeg svarte bare på frakten av skjermen, selve kjøpet i USA er noe han ordner med selv.

JetCarrier fungerer slik at du får din "egen" adresse til en postboks i USA, og når varene du bestiller kommer dit blir de vidresendt via fly/båt til Norge - til din egen adresse.

Jada har jetcarrier adresse selv.. men prøvde meg på å kjøpe utstyr via ebay for å spare enda noen kroner.

Det gikk til helvete... takk og pris brukte jeg paypal og kredittkort. Fikk da tilbake pengene fra kort selskapet asap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...