Gå til innhold

DHCP og BIND DNS server

Anbefalte innlegg

Hei,

Driver å confer min egen lille RedHat med duppeditter og datter av forskjellige servere:)

Kjører bla. DHCP server fra ICS er det vel det heter (Den vanlige). Det jeg lurte på, var om det var mulig å få denne til å synkronisere seg automatisk sammen med BIND DNS server på samme maskin? Har ikke satt opp DNS'en ennå, må lese meg til litt kunnskap der først.

Windows' WINS og DHCP-server kan vel noe slikt..

Noen tips? Fant ikke noe på det forumet her, og den www.ltdp.org-saken var litt for omfattende til at jeg fant noe:) heh

Takker for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstaaer ikke helt hva du mener..

Vil du at maskiner som faar IP fra serveren samtidig skal registrere seg i DNS?

Dersom dette er tilfellet maa du sette dette som lov i DNS'en slik at maskinene selv kan registrere sitt navn naar de faar IP.. Vet ikke om dette er mulig, men dersom det er det er det slik det gjoeres.. Saa det..

Men det maatte da vaere like greit aa predefinere maskinenes host-name i dns og gi maskinene fast ip i DHCP?

Lenke til kommentar

Du skjønnte riktig. Klienter skal registrere seg i DNS'en samtidig som de blir tildelt IP av DHCP'en. Har ikke satt opp DNS'en ennå, da jeg sliter litt. Men driver å ser på saken. Skikkelig greier :roll:

Ikke noen tips hvor man finner en enkel DNS konfigurator på nett? Som genererer conf / zone-filer?

Gjerne en til IP Masq. og Firewall (IPTables). :oops:

Takker for alle svar. Bare for å ha det klart! hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...