Gå til innhold

BK: Eik i kveldssol

Anbefalte innlegg

Da det blir noen rolige dager fremover med jobb og ferie i Danmark (og dermed lite Akam), så legger jeg ut denne utgaven av en eik* vi fant på fredagens foto-tur.

1/1600s, f/6.3, 17mm , ISO 200

Er det noe dere ville ha gjort anderledes ?

Tom

*) Tror det er en eik, flora er ikke min sterkeste side ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette er et tre i nærheten som du lett kan ta flere bilder av ville jeg foreslått å tatt etpar bilder hvor kun treet vises opp fra hveten... et tre som stikker opp av jordet uten med kun himmelen som bakgrunn om du forstår hva jeg skjønner...!

Rotete forklaring, men håper du tok den.. :)

Treet ser rimelig majestetisk ut der det står for seg selv hvertfall.... :)

Lenke til kommentar

Litt usikker på komposisjonen din. Tror generelt det er smartest å plassere slike motiver ganske langt ute til siden. Men du har løst det ganske bra, med tanke på at bare en bitteliten del av grenene blander seg med bakgrunnen, mens resten kun har himmel som bakgrunn.

Sånn apropo himmel var vi jo dømt til å ikke fått noe særlig resultater. Høyresiden av himmelen er vel på kanten av utbrent. Vi var der rett og slett for tidlig, og ødela potensiale motivte hadde i det vi gikk ut av bilen.

Men jeg skal dra dit igjen, og da skal jeg få noe skikkelig brukbart!

Lenke til kommentar

I serien "jeg-ville-nok-valgt" er det nå min tur: fokusert litt mer på åkeren i forgrunnen, den burde ha potensiale til å være mer interessant som forgrunn, med eika majestetisk i bakgrunnen. På en måte skulle jeg ønske at eika enten kun var en siluett, eller at en det var mer detaljer på den. Nå er den noe midt i mellom.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med chris300 angående å ta bildet slik at du får bakke, tre, himmel, og ikke bakke, skog/hus/åser, tre, himmel. Det er virkelig et flott tre på et flott sted, men jeg er av den oppfatning at et tre mot himmelen enten bør være en silhuett, eller eller hakket lysere enn dette.

Lenke til kommentar

Mange gode forslag; jeg har muligheter til å besøke stedet igjen, så da kan jeg prøve ut forslagene deres (noe jeg er rimelig sikker på at IceFox også vil gjøre).

PM, sort/hvit er en god ide; det kan jeg prøve når jeg kommer tilbake fra ferien. Har bare jobb-pc'en her og ingen bilder ...

Jeg også er enig at treet burde enten være en ren siluett, eller at jeg skulle ha fått frem mer detaljer.

Treet er på Ås, men dette treet er nærmere riksveien - fant ikke ut hvor Pentagon ligger. Tror jeg vet hvor det er nå.

Tom

Lenke til kommentar

Et fint motiv med fine farger og akkurat passe fargemetning. Det er noe rolig og fredfult over bildet. Jeg ville også ha plassert treet mot en av sidene, vile i tillegg tatt bildet med kameraet så langt ned på bakken som mulig slik at bakgrunnen i det fjerne synes mindre.

Lenke til kommentar

Jeg har vært innom og sett på bildet flere ganger nå uten å si noe.

Jeg liker det. Veldig behagelig lys og fine farger.

Grunnen for at jeg ikke har svart før nå er fordi jeg ikke blir enig med meg selv om jeg liker at det er så mye luft til venstre for treet.

Stort sett ellers syns jeg du har truffet veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...