L4r5 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Mer listefylli alfabetisk rekkefølge: Airport Airport '75 Airport '77 Airport '79: The Concorde (NB: Suger hesterumpe, men må nesten med) Astroid Beyond The poseidon Adventure The china syndrome When Time ran out Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Rart at ingen har nevnt Nihon chinbotsu A.K.A. Doomsday - The Sinking Of Japan. En liten smakebit: Dette er den ultimate katastrofefilmen!! Bare jeg som reagerte på at lyden kommer frem samtidig som lyset i eksplosjoner langt borte? Det irriterer meg noe inni grønnskauen. Det eneste filmfenomenet som terger meg mer er lyd i verdensrommet. Endret 9. juli 2008 av Skurupu Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Irriterer det deg når kamera bytter fra nærbilde til langt unna under en samtale og lyden beholder samme volum? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Stakkars deg, hvis du lar dèt irritere deg. Aksebrudd o.l er en ting, men å reagere på slike detaljer blir i mine øyne flisespikkeri. Det må være slitsom å tenke sånn når man ser film. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Det så sykt ekte ut må jeg si, men den manglet noen monstere/zombier spør du meg. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Ja, det var rart, Montag. ROFL! The Fifth Element (1997) Knallfilm! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 The Mist må vel kunne nevnes her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ja kan være direkte farlig å se igjen filmer som imponerte stort når man var liten tass. De lever liksom aldri helt opp til minnene. Hehe, det er såå sant! Så The Adventures of Sinbad, igjen for litt siden. Tenkte det ville bringe fram litt nostalgi, men neida. Ble så kvalm av det at jeg måtte bare avslutte.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 The Andromeda Strain(1971) ikke remaken, en av de bedre katastrofefilmene fra det tiåret. Ser The Core allerede er nevnt, genial skru-av-hjernen-og-fyll-på-med-popcorn film Lenke til kommentar
Alek200 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) The Mist må virkelig nevnes. Selv syntes jeg at selve katastrofen filmen er bygd opp rundt er litt "der ute" og jeg tror jeg hadde likt filmen bedre med en annen type katastrofe. Det som virkelig veier opp og mer til, og som gjør denne filmen til den beste katastrofefilmen jeg har sett er måten folkene i den reagerer på. Det at en kristen ekstremist tar kontrollen over massen og sier at dette er en handling fra Gud mot menneskets synder, det er akkurat hva som ville skjedd under en apocalyptisk katastrofe. Slutten er også noe av det bedre. Liker du katastrofefilmer og ikke har sett denne kan jeg anbefale den på det sterkeste. Endret 6. mars 2009 av Alek200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå